Brüsszel szerint a főváros számára is fontosak a városi közlekedésfejlesztési programok
A hvg. hu szerint általánosságban viszont annyit elmondhatnak a 2014-2020-as időszakról, hogy a közép-magyarországi régió úgynevezett “fejlettebb régiónak” számít az uniós előírások alapján, így az előző hétéves időszaknál jóval kevesebb pénz áll majd a rendelkezésre az Európai Regionális Fejlesztési Alapból: a 2007-2013-as 1,467 milliárd euróhoz képest egy milliárddal kevesebb, összesen 0,467 milliárd euró. Ugyanakkor a Kohéziós Alap tekintetében az egész ország területéről be lehet nyújtani pályázatokat, elsősorban környezetbarát közlekedési projektekről. A szóvivő szerint a Magyarországgal folytatott tárgyalásokon a Bizottság külön is felhívta a figyelmet, hogy a főváros számára is fontosak a városi közlekedésfejlesztési programok, azt is leszögezte ugyanakkor, hogy minden tagállam maga állítja össze, mely projektekkel akar pályázni.
A Népszabadság közben arról ír, hogy Budapest csak a kormány ellenében lobbizhatna Brüsszelben támogatási forrásokért, mivel az összesen 1800 milliárd forintos forrást biztosító kohéziós alaphoz kizárólag a kormány nyújthat be projektlistát. A napilap cikke szerint a városvezetés legfeljebb azért lobbizhat a brüsszeli döntéshozóknál, hogy ne fogadják be a magyar kormány projektjeit, amíg azok között nem kapnak helyet a főváros közlekedési beruházásai, amelyek létéről a budapesti önkormányzat eddig is tájékoztatta Brüsszelt. A Népszabadság úgy tudja: a hét végén zajló tárgyalásokon az unió egyik vezető tisztségviselője nyomatékosította, hogy a budapesti közlekedési beruházások nem hagyhatók ki az uniós támogatási tervekből. Az uniós pénzelosztó rendszer hazai átalakításával a korábbinál is nagyobb teret nyertek a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által is preferált szakmai lobbik, így például a vasútfejlesztés és az autópálya-építés – mutat rá a lap cikke, amely szerint a kormány utóbbiakat támogatná. Mindez a Népszabadság forrásai szerint őszre, a projektlisták véglegesítésének idejére még változhat.A napilap arról is információkkal rendelkezik, hogy a 3-as metró felújításának tervezésével kapcsolatban a Fővárosi Közgyűlés következő ülésén tárgyalja annak lehetőségét, hogy a tervpályázatra kandidálók által hiányolt összeget a fővárosi költségvetésből pótolják ki.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!