Bezárhatják az óbudai buszgarázst

Istvánfi Péter   ·   2014.05.04. 11:15
00k

A bezárás oka elsősorban a csökkenő kiadás. Az elmúlt években jelentős kiszervezéseket hajtottak végre (150 VT-s Mercedes, 168 agglomerációs kocsi, 25 T&J, valamint a jövőbeli dél-pesti tender), amelyek miatt annyira lecsökent a BKV részéről kiadandó járművek száma, hogy az üzleti tervben elgondolkodnak annak lehetőségén, elég lenne, ha a jövőben csak négy BKV buszgarázs működne. A választás azért esett Óbudára, mert ennek az üzemegységnek a bezárása esetén nő a legkisebb mértékben a rezsimenetek száma.

Javításra váró Citarók az óbudai garázsban<br/>(fotó: Vörös Attila)

A garázsban szolgáló 260 autóbuszt egyenletesen osztanák szét a többi üzemegység között, többek közt a troligarázsban is megjelenhetnének az alacsony padlós járművek (Mercedes Citaro és Volvo 7700A). Az üzleti terv a bezárás negatív hatásaként értékeli, hogy az éjszakai járműkiadást teljesen újra kell majd gondolni, illetve hogy átmeneti munkaerőhiány léphet fel, mivel a többletbuszok miatt jelentkező többletmunkára nem lesz elég dolgozó a többi garázsban, az óbudai dolgozók egy része ugyanis nem fog majd átmenni másik telephelyre.

A telephely központi csarnoka

Az óbudai garázs bezárásának réme régóta lebeg a telephely felett, de nem ez lenne az első telephely, amit az elmúlt húsz évben bezártak. A kilencvenes évek közepén véghezvitt brutális járatritkítás miatt először a Mező üzemegységet zárták be, majd az ezredfordulón a csökkenő utasszám miatt a Récsei garázst. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ebben az esetben nem lett egy újabb „garázsnyival” kevesebb a kiadandó buszok száma, hanem gazdaságossági okokból a telephelyet összevonták a troligarázzsal.

A garázs hatalmas területű, és jó helyen fekszik, értékesítés esetén jó árat kaphat érte a BKV

Az előző városvezetés 2007–2008 környékén már szerette volna bezárni az óbudai garázst, erőteljes járatriktítással mesterségesen hoztak volna létre egy olyan helyzetet, hogy egy garázzsal kevesebb legyen szükséges. Több hónapos küzdelem árán azonban a VEKÉ-nek sikerült megakadályoznia a járatritkítást, és ezzel a telephely bezárását.

Mérlegen a telephely bezárása

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.