Betonkenu a Mosoni-Dunán

iho/hajózás   ·   2012.07.18. 08:52

Ötvenhét évvel ezelőtt, 1955-ben rendezték a betonépítésű kenuk első amerikai egyetemei versenyét, s június közepén az első magyarországit. Természetesen nem a szokásos összetételű betont használják erre a célra, mert a kenunak a dinamikus terhelést is el kell viselnie – nyilatkozta a kisalfold.hu portálnak Pollák András, a győri Széchenyi István Egyetem építőmérnök-jelöltje, tanszéki demonstrátor, aki a közelmúltban a kisalföldi egyetem csapatával sikeresen vett részt Ráckevén az első hazai „betonkenu” versenyen.

Lényeges a kenu hajlító, húzó szilárdsága. Ezt üvegszövet hálóval, üveg- és polipropilén szállal fokozzák. A beton ultra nagy nyomószilárdságú, ezért meglehetősen drága. A szakmai kiírás szerint a két személyes vízi jármú hossza négy és hat méter közötti lehetett, a szélessége 60 centiméter és 100 centiméter közötti – magyarázta az építés részleteit Pollák András.

A kenu súlya 162,9 kilogramm, hossza: 5,33 méter, szélessége 81,5 centiméter, s jelenleg a Városi-Egyetemi Csarnok és az Építőanyag-vizsgálati és Épületfizikai Laboratórium melletti részen látható – tette hozzá a tanszéki demonstrátor.

A ráckevei versenytáv 400 méter volt, s a pontozásnál a prezentáció, a kivitelezés ötletessége mellett ennek teljesítését is figyelembe vették. A győri kenus csapat a kivitelezésért a „Szép Beton” díjat hozta haza a Széchenyi István Egyetemre.

A kenuépítés győri csapatának tagja volt Zagyva Ágnes, Kovács Bernadett, Sebestyén Nóra, Tallósi Zoltán, Lőrinczi Imre, Kollár Péter, Pirka Tamás, Takács Miksa, Baranyi Krisztián, Csályi Csaba Artúr és Hujber Zoltán.

Kapcsolódó hírek