Betonkenu a Mosoni-Dunán
Ötvenhét évvel ezelőtt, 1955-ben rendezték a betonépítésű kenuk első amerikai egyetemei versenyét, s június közepén az első magyarországit. Természetesen nem a szokásos összetételű betont használják erre a célra, mert a kenunak a dinamikus terhelést is el kell viselnie – nyilatkozta a kisalfold.hu portálnak Pollák András, a győri Széchenyi István Egyetem építőmérnök-jelöltje, tanszéki demonstrátor, aki a közelmúltban a kisalföldi egyetem csapatával sikeresen vett részt Ráckevén az első hazai „betonkenu” versenyen.
Lényeges a kenu hajlító, húzó szilárdsága. Ezt üvegszövet hálóval, üveg- és polipropilén szállal fokozzák. A beton ultra nagy nyomószilárdságú, ezért meglehetősen drága. A szakmai kiírás szerint a két személyes vízi jármú hossza négy és hat méter közötti lehetett, a szélessége 60 centiméter és 100 centiméter közötti – magyarázta az építés részleteit Pollák András.
A kenu súlya 162,9 kilogramm, hossza: 5,33 méter, szélessége 81,5 centiméter, s jelenleg a Városi-Egyetemi Csarnok és az Építőanyag-vizsgálati és Épületfizikai Laboratórium melletti részen látható – tette hozzá a tanszéki demonstrátor.
A ráckevei versenytáv 400 méter volt, s a pontozásnál a prezentáció, a kivitelezés ötletessége mellett ennek teljesítését is figyelembe vették. A győri kenus csapat a kivitelezésért a „Szép Beton” díjat hozta haza a Széchenyi István Egyetemre.
A kenuépítés győri csapatának tagja volt Zagyva Ágnes, Kovács Bernadett, Sebestyén Nóra, Tallósi Zoltán, Lőrinczi Imre, Kollár Péter, Pirka Tamás, Takács Miksa, Baranyi Krisztián, Csályi Csaba Artúr és Hujber Zoltán.