Az utolsó simítások
A háromhetes vágányzár alatt az erre közlekedő személyszállító vonatokat autóbuszokkal pótolták, a Záhony–Tiszaújváros és Hidasnémeti–Nyírábrány közötti tehervonatok kerülő útvonalon, Debrecenen és Füzesabonyon át közlekedtek.
A vágányzár alatt több helyen hosszúsíncserét végeztek, átépítettek néhány rossz állapotú kitérőt, a felsővezetékek szigetelését és a vasúti átjárókat is felújították. Augusztus 18-án a felépítményi mérőkocsi és egy próbavonat is ellenőrizte a kész munkát. A mérőkocsit természetesen az eredetileg erre a célra átalakított 017-es Nohab húzta, némi fennakadással. Mezőzomboron egy órás kényszerpihenő után indulhattak csak tovább, a fénysorompókat üzembe helyezésének pontos idejét ugyanis nem lehetett előre kiszámolni. Az akadály elhárítása után a V43 1142 és egy első osztályú kocsi alkotta próbavonat futott végig tesztmenetként. A felújított szakaszon augusztus végéig 60 kilométer/órás technológiai sebességkorlátozás van érvényben, a pályasebességet szeptember 20. után emelik 120-ra.