Az SNCF-é a BLS Cargo közel fele
A napokban bejelentett megállapodás az illetékes versenyhatóságok jóváhagyását követően lép érvénybe. A többségi tulajdonos továbbra is a BLS marad a maga ötvenkét százalékos részesedésével. A két fő részvényes mellett három százalékban tulajdonos az Ambrogio Group is. Változatlan marad a vállalati struktúra is: a központ továbbra is Bernben található, de a meglévő menedzsmenten, valamint a mozdonyvezetők, a mozdonyok és karbantartóműhelyek kiosztásán sem változtatnak.
Az International Railway Journal arról ír, hogy a 2001-ben alapított BLS Cargónak a Deutsche Bahn (DB) is résztulajdonosa volt: a DB Schenker Rail 2002 és 2013 között a részvények negyvenöt százalékát birtokolta. A DB 2013 végén az SBB Cargónak ítélte oda a Gotthard-tranzitútvonal teherszállítási szerződését, így a részvények 2015 elején visszakerültek a BLS-hez, akinek így új partnert kellett keresnie. Ezt a társat most a francia SNCF Logistics-ban találta meg. A svájci fél szerint az SNCF Logistics meglehetősen aktív szerepet tölt be a teherfuvarozási piacon, ráadásul leányvállalatai, a német Captrain Germany és az olasz Captrain Italia által a második legnagyobb állami tulajdonú fuvarozó a német és az olasz piacokon. A francia partner azonban kevésbé aktív Svájcban és az észak-déli teherfolyosón, ahol a BLS Cargo pozíciója erős.
A BLS Cargo a 2015-ös 170,4 millió svájci frankos bevételéhez képest 2016-ban már 190,6 milliót produkált, a háromszázezer eurós profitot pedig másfélmillióra tornázta fel. Az SNCF Logistics úgy véli, az észak-déli teherfuvarozási folyosóban jelentős potenciál rejtőzik, a BLS Cargóval való szoros együttműködés pedig az ügyfelekhez igazodó, ezáltal még fenntarthatóbb és előre mutatóbb nemzetközi szolgáltatásokat nyújthat – számol be a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!