Az ősz divatszíne: a piros

Kemsei Zoltán   ·   2015.08.27. 13:45
00kicsi

Bármennyire is korszerűek ezek a járművek, Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója óva intette a vezetőket a becenévhez illő száguldozástól. Mindazonáltal megtudhattuk, hogy az elektromos közlekedés fejlesztésében ezekkel az új Solaris trolikkal Budapest újra tett egy lépést előre. Természetesen a köszöntőkben megjelent a múlt is: az 1933-ban megindult óbudai troli (itt az 1949-es számozásra, azaz hogy meddig viseli még Sztálin születésnapja alkalmából kapott számát a 70-es troli, is kitért a vezérigazgató), és az 1915-ben Budapesten már közlekedett akkumulátoros autóbusz teremtette hagyományokat is megemlítették.

Solaris-sor az átadóünnepségen<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

A létszám augusztusban nem változott, a bemutatón hét kocsi (egy csuklós és hat szóló) szerepelt a megrendelt 16+20 járműből. Örömmel jelentették be azonban, hogy a hatósági vizsgán sikeresen túlestek a Solaris trolik, és szeptemberben megkezdik két-kétezer kilométeres, utasok nélküli próbaüzemüket, továbbá, a kellő anyagi források megléte esetén az opcionális hetvenkét példányt is lehívják.

Vegyük csak szemügyre közelebbről az új trolikat! A végig alacsony padló, a klímaberendezés, az ergonomikus vezetőfülke most már alap, sőt mi több, kötelező egy új járműnél. A szóló kocsiknál némi gondot okozhat a középső ajtó utáni „szlalompálya”. Ha a régi Solarisoknál szidtuk a nagy „táncparkettet”, ahova még két ülést nyugodtan be lehetett volna építeni, úgy az új beszerzésnél pont az ülés megléte okozhat gondot a babakocsival, kerekesszékkel felszállóknak. A rámpával ellátott ajtóval szemben ugyanis ülések találhatók, egy jobb-, majd egyből egy balkanyar után lehet csak bekormányozni a járművet a helyére. A csuklós trolik utánfutórészében pedig egy terjedelmes akkumulátorláda terpeszkedik a kocsi harmadik ajtajával szemben, ezért csak egyetlen ajtót (manapság ezzel a hagyománnyal több gyártó is szakított) lehet igénybe venni a kisgyerekeseknek és a mozgássérülteknek.

Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes, Szűcs Panni, a BKK sajtófőnöke és Dabóczi Kálmán, BKK-vezérigazgató

A telepiros festés ellen már az előző cikk kommentjei közt is olvashattunk érveket, de ez a helyszínen, az állófogadáson is elhangzott: a tetőszerelvények sötétebb (nem fehér, halványszürke vagy ezüstszínű) festése indokolatlanul felmelegíti például a klímaberendezést, így az csak nagyobb energiafelhasználással képes tökéletesen üzemelni. Arculat ide vagy oda: a praktikumra is kellett volna gondolni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.