Az IMF a fővárosi közlekedésről is tárgyal
A Magyarországra érkező IMF-delegáció Tarlós István főpolgármesterrel is találkozik a következő napokban, hogy a budapesti tömegközlekedésről, és annak finanszírozásáról egyeztessenek – olvasható a Magyar Hírlap cikkében, amelyben kormányzati forrásokra hivatkozik az újság.
A napilap úgy tudja, a kormány már a héten dönthet arról, hogy honnan pótolja a Budapest és azon keresztül a BKV számára azt az összeget, amire a főváros a dugódíj 2013-as bevezetéséből számított volna. Az Országgyűlés két hete szavazta le az új budapesti közlekedési adót. A parlament akkor tizennégy igen, háromszázöt nem és egy tartózkodás mellett – alkotmányossági aggályoktól tartva – leszavazta azt a módosító javaslatot, ami lehetővé tette volna a behajtási díj kivetését.
Ez azért érintheti kellemetlenül a fővárost, mert bár a Fidesz–KDNP korábban nem szavazta meg a dugódíj bevezetését, egy 2009-es MSZP–SZDSZ–MDF-es közgyűlési döntés alapján kötelezettséget vállalt arra, hogy 2013 júliusáig bevezeti azt. Az akkori városvezetés hivatalosan ezt a 4-es metró száznyolcvan-milliárdos uniós támogatásáért cserébe tette meg. Ez azonban nemcsak fővárosi, hanem állami kötelezettségvállalást is jelent.