Az esztergomi oldalban
A beruházást két részre osztották. Az egyik a Pilisvörösvár (kizár)–Piliscsaba (bezár) szakasz, a másik pedig a Piliscsaba (kizár)–Esztergom szakasz. Előbbi esetében jelenleg még csak alépítményi és műtárgyépítési munkálatok folynak, míg utóbbin már – az állomások kivételével – a felépítmény is készen van.
A kiírt pályázat eredményét még 2011. december 14-én hirdették ki, a kivitelezői szerződést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2012. március 13-án írta alá a nyertesekkel. Pilisvörösvár és Piliscsaba között a Szemafor Konzorcium (Vezető tag: A-Híd Építő Zrt., tagjai: Vasútépítők Kft., H. F. Wiebe GmbH & Co. KG), Piliscsabától Esztergomig az Inflexió Konzorcium (vezető tag: Vasútépítők Kft., tagjai: H. F. Wiebe GmbH & Co. KG, A-Híd Építő Zrt.) dolgozik. A beruházás szerződéses ára a húszmilliárd forintot közelíti.
Pilisvörösvár és Esztergom között új, egyvágányú pálya épül, a Terranova gyár térségében egy új forgalmi kitérővel. Összesen ötvennyolc műtárgy újul meg, az állomásokon és megállóhelyeken magasperon, perontető és térvilágítás épül. A tervek szerint a vágányzár a Pilisvörösvár–Piliscsaba szakasz befejezéséig, 2013. március 31-ig tart majd.
A vonatok helyett Pilisvörösvár és Esztergom között vonatpótló autóbuszok közlekednek. Minden vonat pótlása három járattal történik: az alapjárat (E jelű) Pilisvörösvár és Esztergom között közlekedik, de nem érinti Szabadságliget és Klotildliget megállóhelyet. Ezenkívül van a K, ami Pilisvörösvár és Piliscsaba között közlekedik Klotildliget megállóhely érintésével és az Sz járat, ami pedig Pilisvörösvár állomás és Szabadságliget megállóhely között ingázik.