Az élboly már hazafelé tart a Vendée Globe-on

iho.hu   ·   2024.12.15. 12:00
_tavolban_egy_kek_vitorla_

A mezőny szinte minden tagjának meg van a maga nyűgje, de kivétel nélkül állják a hullámokat.

Vasárnap délelőtti gyorsjelentés a Vendée Globe dobogósairól: Charlie Dalin (MACIF Santé Prévoyance) vezet, szorosan a nyomában Yoann Richomme-mal (Paprec Arkéa) és Sébestien Simonnal (Groupe Dubreuil). Ők hárman már bizonyosan megtették a megállás nélküli földkörzés felét. Utánuk már tágul a tér – amíg a vezető hármas már Új-Zélandtól délre halad keletnek, a szkipperek java még most ér az ausztráliai Leeuwin fokhoz – a derekasan küzdő magyar magányos hajós, Weöres Szabolcs egyelőre a Jóreménység fokánál tart, hátránya a vezető vitorláshoz képes cirka 6800 tengeri mérföld, azaz hozzávetőlegesen 12 500 kilométer.

Az Ausztráliától délre nyomasztó nagy légköri depresszióból, alacsony nyomású rendszerből Richomme hajózott ki a legjobban, visszaszerezte a második pozíciót Simontól, és felzárkózott Dalinra. A szoros, fej-fej melletti hajózást nyitóképünk illusztrálja: Richomme készítette a Groupe Dubreuil-ről a felvételt. A déli óceánról keltezett versenyzői híradásokból kiderül, mindenkinek meg van a maga keresztje. A pelotont, az üldözők bolyát Tasmániánál falként tartóztatja fel a gyengeszeles zóna, ezért a hatvanlábasok rendre megtorpannak, az addigi 15–20 csomós helyett 6–10 csomós tempóra lassulnak.

Még hátrébb Damien Seguin (Groupe APICIL) továbbra is roppant zord körülmények, 50 csomós szélben, hat–nyolc méteres hullámok között küzd az elemekkel, miközben megjavította a hajótesten keletkezett sérülést, Guirec Soudée (Freelance.com, 30.) ugyancsak javított, de neki a hatalmas, bár lapos hullámok között az árbocra kellett felmásznia, hogy rendezze a sorokat, míg a kínai Hszü Csin-kun (Singchain Team Haikou,) annak ellenére halad rendületlenül, hogy jobb karját vállgyulladása miatt három hete alig bírja megmozdítani.

Weöres Szabolcsnak az utóbbi hetekben nem volt jó szele, bár kétséges, az Új Európa elnyűtt, javított vitorlázata mennyire bírná a léglökéseket. Akadtak további nehézségei is a magyar szkippernek: egy nagy halászháló tekeredett a tőkesúlyra. Ezért Weöres Szabolcs a vitorlákat bevonva, a hajótest oldalán köteleket leeresztve, búvárruhában merült alá, hogy eltávolítsa a hálót.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek