Az Alstom a Renfénél is bizonyít
A 114-es sorozatként ismert szerelvények kiemelkedő megbízhatósági, pontossági és szolgáltatásbeli mutatókkal rendelkeznek 2011. júniusi menetrendszerinti forgalomba állításuk óta – még egyetlen alkalommal sem okoztak késést! A négyrészes Alstom-vonatok a Madrid–Segovia–Valladolid nagysebességű AVE-vonalon közlekednek. A Madrid és Segovia közötti 68 kilométeres utat mindössze 27 perc alatt teszik meg, és a spanyol fővárostól 179 kilométerre található Valladolid városáig sem tart velük menetrend szerint 65 percnél tovább az utazás. A tizenhárom Lanzaderas 2 eddig több mint kétmillió utast szállított.
Az Alstom a jól bevált Pendolino-platformra építve a közepes távolságú intercity-forgalomra hozta létre a 250 kilométer per órás üzemi sebességű Lanzaderas 2 motorvonatot, mely teljesíti az európai átjárhatósági előírásokat is. A 107,9 méter hosszú, 4000 kilowatt teljesítményű szerelvényeket úgy tervezték, hogy gyakori megállásokkal és rövid tartózkodási időkkel legyenek képesek közlekedni a nagysebességű vonalakon, továbbá magas rendelkezésre állást és teljes biztonságot nyújtsanak.
A nem billenőszekrényes Lanzaderas-motorvonat (Renfe 104-es sorozat) újabb generációját képviselő Lanzaderas 2-t a Spanyol Vasutak igényeihez szabta az Alstom. A szolgáltatási szint növelése érdekében multimédiás szórakoztató rendszer várja az utasokat, minden ülésnél található konnektor, továbbá az elődhöz képest több ajtó segíti a gyorsabb utasáramlást. Technikai fejlesztések terén is történtek előrelépések: a meghajtás, a fékrendszer, valamint a fedélzeti vezérlési és diagnosztikai rendszer is módosítva lett. A forgóvázaknál a billenőrendszert leszámítva meghagyták a Pendolinonál is használt beállításokat, csökkentve ezáltal a sínkopást, valamint a sínek és a forgóváz karbantartási költségeit.
A vonat külső dizájnját tekintve a homlokrész meglehetősen jellegzetesre sikerült: a szerelvény egyik legfőbb ismertetőjegye a javított aerodinamikájú orr, melybe nagy energiaelnyelő-képességgel rendelkező ütközésvédelmi rendszert építettek be.
A Renfe által használt tizenhárom szerelvényt az Alstom Transport Spain Barcelonában található Santa Perpetua üzemében tervezték és gyártották. A részben Alstom-tervezésű vonatbefolyásoló rendszert még a gyártó madridi műszaki- és szolgáltatási központjában a vonatokba helyezték - számol be közleményében az Alstom.