Az ABB szállítja a Network Rail erősáramú berendezéseit
A vasútvonalat (East Coast Mainline – ECML) üzemeltető Network Rail húszmillió dollárt fizet az ABB-nek a vontatás korszerűsítéséért. A közel kétszázzal száguldó, hibridhajtású Hitachi Intercity Express szerelvények villamos vontatása az eddigieknél háromszor nagyobb teljesítményt igényel. Az eddig megszokott nagyfeszültségű csatlakozás helyett az ABB statikus frekvencia-átalakítóra épülő, az eddigieknél hatvan százalékkal takarékosabb berendezését építik be.
A statikus frekvencia-átalakítót eddig az egymással inkompatibilis (például 50 és 60 hertzes) elektromos hálózatok összekötésére használták, az ECML doncasteri szakaszán a helyi elektromos hálózatról érkező 33 kilovoltos feszültség 25-re transzformálása lesz a feladata. A 2017 második negyedévében elnyert megbízás nemcsak a transzformátorok és a frekvencia-átalakítók, hanem a teljesítményelektronikai rendszerek, kapcsolóberendezések és a kábelek szállítását is tartalmazza.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!