Autópályává fejlesztették az M70-est
A fejlesztés keretében a Letenye és Tornyiszentmiklós között már eddig is meglévő, kétszer egy forgalmi sávos gyorsforgalmi utat 10,1 kilométer hosszan bővítették ki kétszer két sávosra, burkolt üzemi- és leállósáv kiépítésével. A sztrádán százharminc kilométer per órás sebességgel haladhatnak az autósok, így gyorsabban, akadálymentesen és biztonságosabban érhetik el a szlovén határt. A beruházás árvízvédelmi szempontból is jelentős, mivel hosszabb távon megvalósul Murarátka település környezetében az emberi, természeti és épített környezet megóvása, nő az árvízvédelem hatékonysága.
A projekt során kilencszázötven méter hosszon fejlesztették a Letenye-öblözet töltését – ez a Mura-folyó elsőrendű árvízvédelmi töltésszakasza –, megerősítették a burkolatot a muraszemenyei csomópont környezetében, továbbá átépítették a csörnyeföldi egyszerű pihenőhely ki- és behajtó ágát, valamint cserélték a kopóréteget az autópályához való csatlakozási pontok között. Ezeken felül megépültek a Tornyiszentmiklósi Kerka-pihenőhely megnyitásához szükséges közművek és épületek, valamint a tornyiszentmiklósi csomópont lehajtó „C” ág gyorsítósávja is. Öt új híd is épült: kettő vadátjárónál, egy a Mura-holtág felett, egy a murarátkai Béke utcánál, valamint egy a Mura árterénél. Négy új, három méter átmérőjű csőhídat is létrehoztak a Juliánhegyi-ároknál, a Mura-holtágnál és a Csörnyeföldi-pataknál.
Az átadást megelőzően a tizenöt éve működő, nagykanizsai székhelyű Termál Út Kis-Balaton Kerékpáros Egyesület (Teker Egyesület) avatta fel közös kerékpározással az új út egy részét, ezzel is felhívva a figyelmet a kerékpáros turizmus népszerűsítésére, az egészséges életmódra nevelésre. A bringások egyedi tervezésű rózsaszínű mezt viseltek, amely a több mint százéves múltra visszatekintő Giro d’Italia olasz országúti kerékpáros körverseny színe. A verseny első három szakaszát 2020-ban Magyarországon rendezik meg, a harmadik szakasz befutóhelyszíne Nagykanizsa lesz.
Az átadáskor elhangzott: 2019-ben minden eddiginél több pénzt, 566 milliárd forintot fordítottak a közúti közlekedés fejlesztésére. A szakminisztérium kiemelt célja, hogy a ma még csak kétsávos főutakon elérhető megyei jogú városokat és kiemelt gazdasági területeket bekapcsolják a gyorsforgalmi úthálózatba, az autópályák és autóutak pedig, ahol lehet, mindenütt elérjék az országhatárokat. A Zala megyében átadott útfejlesztésnek köszönhetően jelentősen lerövidült a menetidő Tornyiszentmiklós és Letenye között.
A nettó 16,7 milliárd forint értékű fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, uniós és hazai forrás felhasználásával, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg, a kivitelező a Colas Út Zrt. és az EuroAszfalt Kft. volt.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!