Austrian: csökkenő kapacitás, átalakuló hálózat
Az Austrian átadta vonalai egy részét a Tyroleannak és csökkenti gépei számát. A kapacitás visszafogásával próbál a társaság javítani gazdaságosságán – olvasható az anna.aero légiforgalmi portál nemrég megjelent elemzésében. A tíz százalékos kapacitáscsökkentés annál is inkább érthető, mivel az Austrian az általában igen erős júliusi hónapban hat százalékkal kevesebb utast szállított, miközben a Lufthansa-csoportból a Lufthansa és a Swiss (némi) forgalomnövekedést regisztrált.
Az osztrák cég gyakorlatilag a teljes 737-es flottáját leállítja: amit most nem vont ki, az a hét 737-800-as a jövő nyári menetrendig kerül ki a forgalomból. Az összesen 11 Boeing keskenytörzsűt csak hét A320-assal pótolják, tehát ily mód is csökkentik a kapacitást.
Az Austrián átalakítja vonalhálózatát is, és elsősorban azokat a járatokat favorizálja, amelyek átszálló utasokat hoznak a júniusban átadott új terminálra, ez egyébként ugyancsak ennek a tranzittípusú forgalomnak megfelelően épült. Súlyponti változás például, hogy Olaszország már nem a harmadik, csak a negyedik legnagyobb Austrian-piac, a társaság elhagyta a Milánó–Linate járatokat, és csökkentette a Milánó–Malpensa, illetve a Róma–Fiumicino vonalon is a sűrűséget.
Mindeközben erősödött a romániai kapcsolat, több a járat Bukarest és Bécs között. Ugyancsak növelték a járatszámot az osztrákok a Bécs–London Heathrow vonalon, részben a British által megvett és felszámolt bmi járatai kiesésének ellensúlyozására. Ugyancsak erősödött a spanyol vonal, elsősorban a Bécs–Barcelona járatok sűrűsödtek, azonban erre a desztinációra „rárepült” két vetélytárs, a niki és a Vueling is, a niki Barcelonába 74, a Vueling 37 százalékkal növelte férőhelykínálatát. Ily mód összességében 50 százalékkal nőtt ezen a vonalon a kínálat, de ez nem biztos, hogy kedvez az Austriannak...
Az elemzés kiemeli, hogy az Austrian a tavalyi bagdadi nyitás óta nem indított új járatot, viszont olyan járatokat törölt, mint Helsinki, Göteborg, Damaszkusz, Donyeck és Szocsi. Ami pedig a hosszú távú járatokat illeti, az Austrian már nem jár az indiai Mumbaiba, vagyis marad hét desztináció ebben a szegmensben: Bangkok, Tokió, New York, Washington, Torontó, Delhi és Malé.
Nem változik viszont az Austrian hálózatában az Ausztrián belüli, illetve németországi és svájci desztinációk túlsúlya. A svájci és német járatok foglalják le a kapacitás 26 százalékát, a kelet-közép-európai relációkban pedig elsősorban a FÁK-országokba erősödtek a vonalak, a teljes légitársasági kapacitás 29 százalékáig, ez egyébként nyilván összefügg a Malév megüresedett térségi szerepével is. Az európai hálózat részesedése két százalékkal csökkent tavaly óta 31 százalékra, az interkontinentális járatok részaránya pedig maradt 14 százalék.