Augusztus végére megújul a marcaltői Rába-híd
A kivitelező KA-Rába-híd Konzorcium a téli időszakban is folyamatosan dolgozott a Marcaltő és Szany települések közötti híd munkálatain – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője.
Loppert Dániel emlékeztetett: a Győr-Moson-Sopron, Vas, és Veszprém megye közös határpontjának közelében található, 120 méter hosszú és kilenc méter széles híd felújítása nettó 632 millió forintba kerül. A beruházás eredményeképpen a 8408. számú úton az érvényben lévő 20 tonnás súlykorlátozás megszűnik, hiszen a híd teherbírása 40 tonnára nő. A rendkívüli hideg miatt februárban mindössze két hétre kellett megszakítani a kivitelezést – jegyezte meg.
Az elmúlt időszakban az íves szerkezeten megépült az acél pályalemez, valamint az acélívekre állványzat került. Ezekről többek között a szegecsek ellenőrzését, szükség szerinti cseréjét, valamint a korrózióvédelmi munkákat végeznek – tette hozzá.
Az ártéri hídszerkezet esetében a három támaszra beemelték a 4 darab acél főtartót. A következő hetekben az acél főtartók feletti pályalemez betonozásának előkészületei zajlanak: megtörténik a zsaluzat elkészítése, a vasalás összeszerelése, majd a betonozás.
Az 1949-ben épült hídszerkezet medernyílásának acélszerkezetét az 1944-ben felrobbantott, régi szegedi közúti Tisza-híd egyik nyílásának felhasználásával építették. Vonórúdként a régi Széchenyi Lánchíd merevítőtartóit használták fel. Az ártéri híd főtartóinak gerinclemezei a régi Erzsébet-híd merevítőtartóinak felső övlemezéből készültek. A hídon az építés óta nagyobb felújítási munkát nem végeztek, Veszprém megye egyik legnagyobb közúti hídját tavaly augusztusban zárták le.