Átvette első Flirtjeit a FER
Öt Flirt motorvonatot adott át a Stadler Rail a Ferrovie Emilia Romagnanak (FER) január 21-én Bolognában, a vasúttársaság székhelyén. A sajtóérdeklődést is vonzó nyilvános ceremónián részt vett Emilia-Romagna régió elnöke is.
A FER a Veneto régióban működő Sistemi Territoriali (ST) vasúttársasággal közösen, összesen körülbelül kétszázmillió euró értékben rendelt motorvonatokat a Stadler és az AnsaldoBreda által alkotott konzorciumtól. A FER beruházása a kisebb: pontosan egy tucat ötrészes Flirtöt vesznek, míg az ST négy hatrészes és tizenhat négyrészes Flirtöt, valamint két GTW dízel motorkocsit szerez be. A szerződés egy, további húsz Flirtre és meghatározatlan mennyiségű GTW-re szóló opciót is tartalmaz.
A szerződésben aláírtaknak megfelelően a Stadler felelős a szerelvények tervezéséért, motorikus és vontatási egységeiért, a forgóvázakért és a vezetőállás kialakításáért, az olasz AnsaldoBreda pedig a betétkocsikat gyártja le, szereli készre a szerelvényeket és helyezi üzembe azokat a megrendelőhöz történő leszállítás előtt.
A Blog24 arról ír, hogy a könnyűszerkezetes, alumínium-vázú Flirtök akár százhatvanas tempóval is képesek suhanni, magas kényelmi szintet nyújtanak az utasoknak, sőt megfelelnek a legmagasabb szintű biztonsági előírásoknak is. A vonatokon külön teret vehetnek igénybe a babakocsival, kerékpárral vagy terjedelmes poggyásszal utazók, és a kerekesszékes mozgáskorlátozottak. A nagyobb férőhely-kapacitás érdekében két szerelvény összekapcsolva, szinkronüzemben is képes közlekedni.
A Stadler Rail Group tulajdonos-vezérigazgatója úgy nyilatkozott, nagy jelentőséggel bír a cégcsoport számára a megrendelés, mivel ez az első alkalom, hogy az AnsaldoBredával közösen gyártanak járműveket. Az olasz piac kiemelten fontos a svájci gyártónak, mivel az olasz vasúttársaságok a Stadlertől eddig százharmincnál is több motorvonatot vásároltak, amiknek nagyjából a felét teszik ki a Flirtök. A svájci szerelvények Trentino–Dél-Tiroltól Lombardián vagy Puglián át Calabriáig mindenhol megtalálhatóak az olasz vaspályákon.
Az olasz pályaszámozási rendszer szerint ETR-350 sorozatú szerelvények felhasználási területe Emilia-Romagna régió vasúthálózata lesz. A motorvonatok az elkövetkező hetek során fogják megkapni a típusengedélyt Olaszország vasúthálózat-kezelőjétől, a Rete Ferroviaria Italianatól (RFI) a teljes olasz vasúthálózatra – adja hírül a Railway Gazette.
A közel hatvan százalékban Emilia-Romagna régió tulajdonában álló FER számos viszonylatban közlekedtet vonatokat a térségben: a teljesség igénye nélkül Parmából Suzzarába, Fornovóba és Bolognába; Ferrarából Pomposába, Suzzarába és Bolognába; Modenából Sassuoloba és Carpiba; Bolognából Dogatóba, Vignolába, Pesaroba és Riminibe lehet eljutni a FER vonatait használva. A cég a közúti személyszállításban is jelentős szerepet tölt be; autóbuszos ágazata Bologna, Ferrara és Rimini régióit kapcsolja össze.