Átszabatná a fizetős útszakaszokat az MKFE
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) levélben fordult Völner Pálhoz, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkárához. Ahogy a levélben hangsúlyozzák: a szerződött felek közös érdeke az e-útdíj rendszer hiba nélküli üzemelése, amelyhez a fuvarozók a rendszerrel kapcsolatos észrevételeiket folyamatosan gyűjtik.
Az egyesület negyvenegy útszakaszon javasolja az elemi szakaszok további bontását. Ezek többsége tíz kilométernél hosszabb alföldi út, ahol település ugyan nem található, de fuvarozó vállalkozások telephelyei, állattartó telepek, gabonatárolók igen. Az új szakasztörésekkel megelőzhető lenne a fölösleges fizetés: a teherautó például A és B település között (saját telephelyéről kiállva) csak az útszakasz felét teszi meg, ám teljes árat fizetnek érte.
Szerepel többek közt a fizetős rendszerben olyan útszakasz is (a 6809-es út Berzence és Nagyatád között), ahol súlykorlátozás van érvényben, nehézgépjárművekkel nem is szabad behajtani. Egyértelmű kiindulási pontokat (plldául az M5 melletti kamionpihenő) a rendszer nem ismer fel, néha pedig hosszabb útvonalat javasol az optimálisnál. Az elkerülő utak díjmentessége sem egyértelmű: a Budapestet megkerülő M0 díjmentes, a miskolci M30 nem. Az MKFE szerint indokolt lenne ezek egységesen ingyenessé tétele is.