Átadják az M3-as új szakaszát
Január második felében megnyitják a forgalom előtt az M3-as autópálya újabb Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszát Nyíregyháza és Őr között – jelentette be Czomba Sándor foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár pénteken sajtótájékoztatón, Vásárosnaményban.
Az államtitkár, aki a beregi térség országgyűlési képviselője, elmondta: a Nyíregyháza és Őr közötti sztrádaszakasz gyakorlatilag már elkészült, Nyíregyháza és Nagykálló között van még egy 200 méternyi útrész, amin munkálatok folynak.
Kiemelte, hogy az építkezés befejezése után, január második felében adják át az M3-as új szakaszát, amely a szabolcsi megyeszékhelytől a Mátészalka közelében lévő Őr községig vezet, egészen a 49-es számú főútig, amely a Csengersima–Pete közötti magyar-román határállomást csatlakoztatja a sztrádához.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója arról tájékoztatott, hogy a Nyíregyháza–Őr közötti, 34 kilométer hosszú, kétszer kétsávos, plusz leállósávval rendelkező M3-as autópálya szakasz 32 milliárd forintból épült. Az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló beruházáshoz 85 százalékos arányú európai uniós támogatást kapott Magyarország.
A sztrádaépítés szabolcsi folytatására, az Őr–Vásárosnamény közötti szakasz elkészítésére is megjelent már október elején a közbeszerzési kiírás, s beérkeztek a kivitelezői ajánlatok. Őr után, Vásárosnaményig, 11 kilométer hosszon, szintén kétszer kétsávos, plusz leállósávval rendelkező sztrádarész épül, s hozzá hat közlekedési műtárgy létesül. Az új úton 130 kilométer per órás sebességgel közlekedhetnek majd a járművek. A beruházás befejezésének tervezett határideje: 2014 vége – közölte Loppert Dániel.
Czomba Sándor hozzáfűzte: jelentős befektetéseket, beruházásokat remélnek attól, hogy a sztráda eléri a beregi tájegységet, s a térséget bekapcsolja majd az európai gyorsforgalmi úthálózatba.
Az államtitkár újságírói kérdésre válaszolva azt mondta, hogy az M3-as autópálya Vásárosnamény utáni, az ukrán határig történő majdani kiépítése attól függ, hogy Ukrajna hogyan halad gyorsforgalmi úthálózatának kialakításával, s mikor éri el az ottani sztráda a magyar határszakaszt.