Argentína kínai járművekkel fejleszti vasútját
A két tucat dízelgép első két példánya február elején érkezett meg hajón az argentin főváros, Buenos Aires kikötőjébe. A 120 kilométer per órás sebességre is képes, ellenállásfékes fékrendszerrel felszerelt mozdonyokat az 56 kilométer hosszú, úgynevezett San Martín-vonal forgalmában tervezik bevetni.
Az 1676 milliméteres széles nyomtávval épített elővárosi vonal Buenos Aires egyik legforgalmasabb pályaudvarát, a Retirót és a Buenos Aires tartományban található, háromszázezer lakosú Pilar városát köti össze. Az összesen tizenkilenc megállót és állomást összekötő San Martín-vonalon közlekedő vonatokat körülbelül 120 millió utas veszi igénybe évente.
A CSR a mozdonyokon kívül százhatvan személykocsit is szállít Argentínának a San Martín-vonalra. Az argentin közlekedési miniszter arról számolt be, hogy az első húsz kocsi már úton van Argentínába – írja a Railway Gazette.
A dél-amerikai ország új, kínai gyártású gördülőállománnyal próbálja fejleszteni elavult elővárosi szerelvényeit is: összesen 409 egységnyi villamos motorkocsit szerez be a CSR-től a főváros Sarmiento és Mitre-vonalaira. A járművek szállítása várhatóan 2014 tavaszán kezdődhet meg.