Áprilistól már Münchenbe is lehet repülni Debrecenből
Ofer Kisch, a Lufthansa kelet-közép-európai regionális igazgatója hétfőn Budapesten, sajtótájékoztatón elmondta, a Bombardier CRJ900-assal üzemeltetett járatok hétfőn, szerdán és pénteken közlekednek majd. Hangsúlyozta, hogy ebben a régióban ez lesz az egyetlen új útvonal, amelyet 2016-ban megnyit a Lufthansa. Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter közölte, a Lufthansa ezzel kinyitotta a világot Debrecen előtt, ami annak is köszönhető, hogy a repülőtér nagy értékű és jó irányba tett fejlesztésen ment keresztül. Közölte továbbá, hogy Debrecen a régió fejlődésére is nagy hatással van, ezért a kormány kiemelt figyelmet fordít a megyei jogú városokra.
Antal Gábor, a Lufthansa-csoport magyarországi vezetője azt mondta, az első időszakban 50 százalék körüli kihasználtságra, és több német, mint magyar utasra számítanak. Hozzátette: a járat egész évben közlekedik majd. A légitársaság magyarországi üzemelésével kapcsolatban a vezető arról tájékoztatott, hogy 2015-ben január és szeptember 30. között rekordszámú, több mint egymillió utast szállítottak a csoport légitársaságai (Lufthansa, Austrian, Swiss, Brussels Airlines, Germawings/Eurowings), ami 7 százalékkal több az előző év azonos időszakához viszonyítva. A legnagyobb mértékben, 28 százalékkal a Brussels Airlines növelte utasforgalmát.
Papp László, Debrecen polgármestere a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy új korszak nyílik a régió számára, amely szakít Magyarország Budapest-központúságával és hangsúlyozta, hogy más régiókban is szükség van gazdasági központokra, ezért is fontos a járatnyitás. Elmondta még, hogy az elmúlt években 7 milliárd forintot költöttek a repülőtér fejlesztésére és néhány év alatt megtízszerezték az utasforgalmat, 2015-ben várhatóan 180 ezren fordulnak meg a repülőtéren, 2016-ban pedig megduplázódhat a forgalom.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!