Akadálymentessé váló trolibuszvonalak
Az Ikarus 412T típussal 2001 óta utazhatunk, először – az azóta megszűnt márkavédjegyes szolgáltatás részeként – a 70-es trolibuszon. A Ganz-Solaris Trollino 12A típusú trolibuszokkal 2005-ben ismerkedhetett meg az utazóközönség, nagy újdonságnak számított, hogy akkumulátoros szükségmenettel akár 3 kilométert is képesek felsővezeték nélkül megtenni.
Egy későbbi intézkedés értelmében ezeket a kocsikat a belváros valamennyi szóló vonalára egyenlően osztották el, hogy minél több vonalon legyen alacsonypadlós szolgáltatás. A Fővám téri metróállomás építése kapcsán később a 83-as trolibuszra is került néhány Ganz-Solaris.
Az idei év nagy fejlődése, hogy hosszas vajúdás után végül elkezdték forgalomba állítani a németországi Eberswaldéből használtan vásárolt MAN karosszériás trolibuszokat. A jármű elektronikája a nagyjából azonos a budapesti Ikarus 435T típuséval.
Az első üdvöske a 350-es pályaszámú kocsi 2012. június 15-én szállított először utasokat a 80A jelzésű vonalon, ekkor már készült az új menetrend, amelyben feltüntették az alacsonypadlós indulásokat is, megkönnyítve ezzel a kerekesszékes és kisgyermekkel utazók életét. Ezt követően kicsit felgyorsultak az események, rövid idő alatt forgalomba álltak a 351-es és 352-es pályaszámú kocsik is.
Szeptember elejétől pedig a 75-ös vonalon is lehetőség van alacsonypadlós járművel utazni, mivel a 353-as is sikeresen teljesítette az előírt próbafutást, így elegendő kocsi áll rendelkezésre, hogy a ciklikus vizsgálati rendet betartva is kiadhatóak legyenek az alacsonypadlós indulások az arra megfelelő járművel.
A tervek szerint az Eberswaldéből érkezett, számunkra új kocsik mindegyike csuklós vonalra kerül, a szóló alacsonypadlósokhoz hasonlóan egyenlően elosztva.
Kép és szöveg: Boda Balázs