Air Race: elfújta a szél az előfutamot, japán siker Japánban

iho   ·   2016.06.06. 13:45
cim

Szép és technikás a pálya, csak ne legyen túl szeles... (fotók: Red Bull Air Race)

A Tokiói-öböl a kvalifikációs napon nem volt túl barátságos. A pilonok kecsesen hajladoztak, a pálya alatt a tengeröböl vize két és fél méteres hullámokkal csapdosott, ami azt jelentette, egy esetleges probléma esetén a mentőcsapat sem jutott volna időben az esetleg bajba jutott pilótához. Az érvényes versenyszabályok szerint ezután a normálisabb körülményeket hozó döntőben a pilóták nem a kvalifikáción elért eredmények, hanem a világbajnoki összetett állás szerint kapták az ellenfelet.

Muroja füst nélkül...

Ennek megfelelően először Podlunsek és Chambliss repült, a szlovén rögtön egy pilon-találattal kezdte, Chamblissnak elég volt a tiszta, nyugodt repülés a továbbjutáshoz. Ezután jött a hazai pálya előnyét és ötvenezer néző buzdítását élvező japán Muroja és a kanadai McLeod összecsapása, ami azért volt különösen érdekes, mert Muroja ugyan rögtön összeszedett egy büntetést a füstölő késői kapcsolása miatt, mégis meg tudta verni az ellenfelét, mert McLeod is felszedett egy büntetőt a túlterhelési limit megsértésével.

...aztán füsttel

Hasonló volt a történet Goulian és Lamb összecsapásakor, az amerikai rögtön az első függőleges manővernél 10 g-nél többet húzott. Ugyancsak izgalmas volt az osztrák egykori világbajnok Arch és Sonka párbaja, a cseh – mint később kiderült – a nap tehát a verseny legjobb idejét produkálta, az osztrák nem volt ennyire gyors, de annyira igen, hogy a legjobb vesztes idővel mégis bekerüljön a nyolcak futamába.

Hall és Le Vot harca is hozott izgalmakat, az időkülönbség nem volt nagy köztük, de a francia megsértette a magassági korlátozásokat és ezzel szorult ki a legjobbak közül. Ivanoff betegség miatt nem tudott elindulni, így ellenfele, Velarde csak szép nyugodtan végig kellett, hogy repülje a pályát, a cseh Kopfstein szépen és tisztán repült, de a mostani szezonban remekül teljesítő német Dolderer volt a gyorsabb.

Sonka remekül futott, de a legjobb időt nem a döntőben repülte

A német azonban a következő fordulóban a japán ellenféllel szemben túlságosan keményen húzta a botot és a g-limitek túllépése miatt zárták ki. Lamb és Arch párviadala szintén a nagy akarás kudarcát hozta, az osztrák túllépte az indulási sebességet. Ugyanez lett a veszte Matt Hallnak is, aki Chamblissal szemben terhelte túl 10 g-n a gépét és magát, ami persze egy vérbeli pilótának és gépnek meg se kottyan, de a szabály az szabály, tehát ebből a párviadalból az amerikai jutott a döntőbe, majd a nap gyorsasági bajnoka, Sonka verte ki nagyon kemény, de szabályos repüléssel Velardét.

Chambliss, Muroja és Sonka a pódiumon

Következett a négyek döntője: először Lamb majd Muroja szállt fel, utóbbi azonban már ekkor győzelmi esélyekkel szállt le nagyon gyors és nagyon összeszedett repüléssel, de ketten még hátra voltak: Chambliss agresszív stílusban repült és különösen a függőleges fordulókban nyert tizedeket, ami elég volt ahhoz, hogy Lamb ne kerüljön pódiumra, de nem volt elég a japán megveréséhez. Sőt, ez a kétségkívül amúgy leggyorsabb Sonkának sem sikerült, vagyis senki nem tudta megakadályozni, hogy a házigazdák hatalmas örömére ne a japán pilóta nyerje életében először és első ázsiai versenyzőként a futamot.

Az állás tehát Csiba után: Dolderer 30 ponttal a vezető helyen várja a következő futamot, mögött  Chambliss 20 ponttal, de a harmadik Ivanoff már csak egy, a negyedik Muroya további egy ponttal van lemaradva.

Astles egyre meggyőzőbben repül, a Challenger kategóriában negyedik lett

A Challenger kategóriát a chilei Bolton nyerte, a csinos francia versenyzőhölgy, a két mezőny egyetlen női pilótája, Melanie Astles egyre magabiztosabbnak látszik és most már negyedikként végzett.

A következő futam tehát: július közepén Budapest, majd jön Ascot, aztán az első németországi helyszín: Lausitzring, végül két verseny Amerikában: Indianapolis és Las Vegas.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek