Air France: ötezres leépítés!
Az előzetes várakozásoknak megfelelően ami történik, az valóban fájni fog: az Air France több mint ötezer munkahelyet kényszerül megszüntetni 2014-ig, vagyis állományának 10 százalékától kell, hogy elköszönjön – jelentette be a légitársaság vezetése. Az AF azt szeretné, ha mind az 5122 álláshelyet önként hagynák el az alkalmazottak, például előre hozott nyugdíj formájában, egy új keretmegállapodás szerint, amelyet azonban még a szakszervezeteknek is el kell fogadniuk.
Amint erről korábban beszámoltunk, az Air France/KLM a tavalyi 809 millió eurós és az idei első negyedévi 368 milliós veszteség után volt kénytelen kidolgozni az alapos takarékossági programot, ez az érdekvédelem beleegyezése mellett húsz százalékkal növelné a légitársaság-csoport hatékonyságát.
A tőzsde a leépítés hírét jól fogadta, az AF/KLM részvényeinek értéke a bejelentés után hat százalékkal emelkedett. Ugyanakkor az életbe lépéséhez szükséges megállapodást a társasági munkavállalók szervezeteivel június 28-ig kellene tető alá hozni. A megegyezés elmaradása esetére a társaság vezetői a most bejelentettnél jóval keményebb intézkedéseket helyeztek kilátásba, különben a légitársaság nem képes visszatérni a profitábilis működéshez. Az Air France elnöke szerint emellett a másik cél az utasok jobb kiszolgálása: „ha mindennek érdekében mindenki egyenlően vállalja a terheket, akkor nem kell senkit kényszeríteni a távozásra” – ígérte Alexandre de Juniac.
A leépítés az adminisztratív és más személyzet mellett 450 pilótát és 904 kabinszemélyzetet érintene.
Mint korábban hírül adtuk, a tervek közt szerepel az Air France jelenlegi hálózatának három részre osztása, vagyis a nem annyira gazdaságos tevékenység kiszervezése: maga az AF elsősorban a hosszú távú járatokat repülné, a közép- és kis hatótávolságú vonalakat elsősorban a KLM-mel közösen működtetett Transavia, másrészt három kisebb leányvállalat, az AF Regional, a BritAir és az Airliner tartaná fenn.