Add az aprót a sztyuvinak a gyerekekért!
Az easyJet és az UNICEF idén nyáron is elindítja fedélzeti adománygyűjtő akcióját, a „Change for Good” kampányt. A légitársaság utasai július 15-e és szeptember 30-a között a nyaralás után feleslegessé vált aprópénzükkel a harmadik világ gyermekeit támogathatják – adja hírül a easyJet közleménye.
A YouGov felmérése szerint az angol utasok 2,3 milliárd fontnak megfelelő valutával térnek haza vakációjuk után. Az easyJet és az UNICEF közös, Change for Good elnevezésű fedélzeti adománygyűjtő kampánya során arra buzdítják a légitársaság utasait, hogy a külföldi valutát apró, felesleges mütyürök vásárlása helyett jótékony célra ajánlják fel. A légitársaság járatain ugyanis a megmaradt pénzt egy erre elkülönített borítékba tehetik, ezt a személyzet az utazás végeztével gyűjti össze.
Az 55 év feletti brit utasok a legnagyobb valuta felhalmozók, közel 73 font értékű valutával térnek haza a nyaralásról, a 18-24 éves korosztálynál marad a legkevesebb költőpénz az utazás végeztével, de ők is 27 fonttal egyenértékű összeggel érkeznek haza.
Az easyJet a befolyt összeget az UNICEF részére ajánlja fel, akik abból életmentő vakcinákat vásárolnak a fejlődő világ gyermekeinek és anyáinak. Az elmúlt év során a járatokon összegyűlt 1,2 millió font segítségével az UNICEF 1,5 millió gyermeknek segített a gyermekbénulás elleni védekezésben, valamint 2,5 millió gyermeket és anyát láttak el védőoltásokkal.
„A 2012 júliusa óta összegyűlt 1,2 millió font mellett az easyJet az utasok további adományaiból még további 215 000 font gyűjtött az UNICEF munkájának támogatására; az összeget a szíriai gyerekek megsegítésére fordították.” – tette hozzá Paul Simmons, az easyJet UK területi igazgatója.