A Virgin belföldi járatokkal terjeszkedik és harcol
Richard Branson, a brit Virgin Group tulajdonosa bejelentette, hogy a 2013-as nyári menetrendi időszakban, március 31-től a cégcsoporthoz tartozó Virgin Atlantic (VS) belföldi járatot indít. A légitársaság gépei egyelőre napi három alkalommal repülnek London Heathrow repülőtérről (LHR) Manchesterbe (MAN).
Steve Ridgway, a Virgin Atlantic vezérigazgatója a járatnyitással kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy ez csak a kezdet, mert a légitársaság új üzletpolitikája további hazai terjeszkedést irányoz elő. Az új szolgáltatással elsősorban a British Airways (BA) domináns szerepét kívánják csökkenteni, mert Ridgway szerint csak ez a verseny tudja biztosítani a légitarifák ésszerű szinten tartását, illetve azt, hogy az utasok számára valódi választási lehetőséget biztosítsanak.
A manchesteri járathoz a Virgin Atlantic három Airbus A319-es gépet vesz bérbe, a szükséges londoni repülőtéri résidőket pedig térítés ellenében a Cyprus Airways „adja kölcsön”. Így a bővítés nem érinti a Virgin Atlantic jelenleg is Londonból üzemelő, hosszú távú útvonalait, melyekre többek között az új manchesteri járat segítségével szeretnének több utast szerezni. A felmérések szerint ugyanis a Manchesterből London Heathrow-ra érkező utasok mintegy 65%-a továbbrepül valamelyik interkontinentális járaton.
A Virgin Group figyelme már korábban az európai regionális forgalom felé irányult, amikor 1996-ban megvásárolták az EuroBelgian Airlinest, mely ezt követően Virgin Express néven működött tovább. A Virgin Express és a csődbe ment Sabena utódja, az SN Brussels Airlines 2007-es egyesítése óta utóbbi már Brussels Airlines (SN) néven működik. A társaság időközben gyakorlatilag a Lufthansa Group leányvállalata lett, miután a német fuvarozó meghatározó, 45 százalékos részesedéssel rendelkezik benne.
A Virgin Group abban bízik, hogy újabb – eddig a British Midlands International által birtokolt – londoni résidők megszerzésével tovább bővítheti Nagy-Britanniában a belföldi hálózatát.