A Viessmann kitűzte a célokat a bátonyterenyei vasútmodellező fórumon
Bátonyterenyén, az Ady Endre Művelődési Központ adott otthont az Első Magyar Modellező Fórumnak. Cél: új lendületet adni a hazai vasútmodellezésnek.
Az időpont – december 2. – megválasztása nem volt véletlen, hiszen az egybeesett a Vasútmodellezés Nemzetközi Napjával. A kezdeményezés Németországból indult útjára még 2015-ben azzal a szándékkal, hogy a modellezők, a gyártók és az üzletek képviselői között szakmai beszélgetések kezdődjenek az erre a napra szervezett kiállítások, workshopok, netán gyártói nyílt napok keretében.
A bátonyterenyei Első Magyar Modellező Fórumot ugyan a Viessmann Kft. szervezte, de a rendezvény nem róluk, hanem az eseményen megjelent modellezőkről szólt, méghozzá abban a reményben, hogy sikerül hagyományt teremteni, és a jövőben több hazai városban is tartanak majd hasonló rendezvényeket – ezek vélhetően hozzájárulnak majd ahhoz, hogy egyre több és impozánsabb terepasztalt alkossanak és mutassanak be a nagyközönségnek alkotóik, ezzel is hozzájárulva a vasútmodellezés népszerűsítéséhez.
Ennek szellemében kérték fel az egyes modellezési területek elismert hazai képviselőit, hogy adjanak elő a szakterületükről. Az első szakmai előadó a gödöllői modellkiállítások főszervezője, Soós András volt, aki a prezentációjában végigvezette a hallgatóságot a terepasztalok megépítése során felmerülő fontos döntési pontokon, szemléletesen árnyalva az egyes döntések következményeit is. Ezután a hazai mellékvonali témájú terepasztalok elismert alkotója, Szűcs Miklós következett, aki előadásában kiemelte azt a nagy kontrasztot, hogy amíg régen a domborzathoz csirkehálót használtak alapnak, amelyre újságpapírt, majd gézt raktak, végül erre gipszet kentek és azt faragták és festették, manapság már számos profi kiegészítő áll a modellezők rendelkezésére. A harmadik előadó, Simon Zoltán egy egyedi építésű, pikáns témájú épület kialakítását, illetve a különleges kirakatvilágítás megépítésének nehézségeit mutatta be. A kihívást csak nehezítette, hogy Zoltán TT-ben utazik… A szakmai előadásokat Martisz Gábor prezentációja zárta. Nevéhez több nagy hazai állandó kiállítás (Keszthely, Miniversum) digitális vasútüzemének kialakítása és üzemeltetése kapcsolódik. Nagyívű előadásában minden fontosabb részletre kitért, amelyet egy terepasztal tulajdonosnak a digitális vezérléssel összefüggésben célszerű ismernie.
Zárásként a Viessmann új termékét, a terepasztalokon a a közúti járművek dinamikus mozgatására képes CarMotiont mutatta be a termék fejlesztőmérnöke, Vita Szabolcs, majd a szervező modellgyártó cég ügyvezetője, Conny Viessmann beszélt arról, hogy folytatják a CarMotion termékcsalád fejlesztését, jelenleg két nagy feladaton dolgoznak. Az egyik: személygépkocsikba is beépíthető legyen rendszer, a másik pedig az, hogy a hajtásrendszert külön is meg lehessen vásárolni, hogy a modellezők más gyártók járműveibe is beépíthessék azokat. Változatosabb lesz a Viesmann termékkínálata is, miután egy újabb céget vettek át, ezúttal a berlini AWM-et. (A CarMotion minden igényt kielégítő bemutatására az Indóház a közelmúltban megjelent decemberi kiadása vállalkozik.)
Az előadások végén, valamint a szünetekben sok kérdést kaptak az előadók és a szervezők. A különteremben a CarMotion bemutató asztala volt az érdeklődés központjában, sokan pedig a „bütyköldében” tették próbára a kézügyességüket. A rendezvény a Viessmann Kft. telephelyén, állófogadással zárult.
Nyitóképükün: Conny Viessmann, aki a CarMotionről árult el részleteket (fotók: Viessmann)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!