A Suzuki kivonul az amerikai autópiacról
A Suzuki a jen tartósan erős árfolyamát okolta a kivonulásért. Az elmúlt években veszteséges volt a márka Amerikában. A cég összesen 12,8 milliárd jenes veszteséget szenvedett el amerikai forgalmazójának csődjével.
A General Motors-szal kötött együttműködésének felbontása és kanadai gyárának 2009-es bezárása óta a Suzuki Japánból exportált gépkocsikat az Egyesült Államokba, tavaly azonban mindössze 26 619 ezer autót értékesített az amerikai piacon. A cég 2007-ben zárta legjobb évét az Egyesült Államokban, akkor 102 ezer autót adott el.
A Suzuki közlése szerint a motorkerékpár-üzletágat nem érinti a döntés, Hawaii-n pedig a gépkocsi-kereskedést sem függeszti fel.
A kisautókra összpontosító autógyártó az amerikai kivonulás ellenére az erősödő délkelet-ázsiai piacokon és Indiában évről-évre jelentősen növelni tudja eladásait.