A Railpool is vesz egy köteg Traxxot
A mozdonyokat bérbeadó cég ötven villanygépet szerez be az Alstomtól 260 millió euróért.
A többáramnemű (MS verzió), univerzális mozdonyok alkalmasak lesznek a németországi, ausztriai, svájci, franciaországi, olaszországi, belgiumi, luxemburgi és lengyelországi vasúthálózatokon való közlekedésre, ennek köszönhetően széles körben, a nemzetközi személy- és teherszállításban is be lehet majd vetni.
A gépekre a gyártó feltelepíti Atlas elnevezésű fedélzeti rendszerét, mely az egységes európai vonatbefolyásolási rendszerrel (ETCS), valamint az egyes országok saját befolyásolási rendszereivel is kompatibilis.
A Railpool vezérigazgatója, Torsten Lehnert a napokban aláírt megállapodás kapcsán elmondta, a beszerzéssel megerősítik elkötelezettségüket aziránt, hogy egyedülálló, teljeskörű szolgáltatási kínálatot nyújtsanak a francia piacon, a nemrégiben megnyitott irodán felül. A Traxx mozdonyokat Franciaországban és a legfontosabb európai szállítási folyosókon egyaránt használni lehet majd, hozzájárulva a Franciaországból kiinduló fenntartható, nagyteljesítményű vasúti szállítás továbbfejlesztéséhez.
A Traxxok igazi európai járművek: a tervezési munkák az Alstom németországi, mannheimi telephelyén zajlanak, a projektmenedzsment a svájci Zürichben történik, a mozdonyszekrényeket Lengyelországban, Wrocławban állítják elő, a forgóvázak Siegenből érkeznek, a végszerelés pedig Kasselben történik – adja hírül a Railway Gazette.
Az Alstom kiváló hónapot ír júliusban: a hónap közepén a szintén mozdonylízingeléssel foglalkozó, francia Akiemmel írtak alá egy akár száz Traxx mozdony megrendelését is lehetővé tevő, ötszázmillió eurós (cirka 190 milliárd forintos) megállapodást.
(Nyitóképünkön a Railpool új Traxx mozdonyainak látványterve. Kép forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!