A PR jelentése és legmodernebb eszközei

iho   ·   2022.09.22. 11:20
00_pr

A PR jelentése ma már széles körben ismert, azonban sok cég, ha PR-tevékenységről van szó, ma is inkább csak a sajtómegjelenésekben gondolkodik, holott a PR-nak sokkal több eszköze van, amelyet hatékonyan lehet használni az üzleti célok elérése érdekében. Ha érdekel, milyen PR-eszközöket érdemes ma alkalmaznod vállalkozóként, olvass tovább!

A PR jelentése

Az angol Public Relations közönségkapcsolatokat jelent, s alapvetően a szervezett vállalati kommunikációt értjük alatta, melynek közvetlen célja a vállalat imázsának, jó hírének támogatása, a közvetett pedig a vevőszám és a profit növelése.

A PR-tevékenység mindig a cég profiljához igazodik, de a célcsoport meghatározása és minél alaposabb megismerése minden esetben elengedhetetlen, hiszen csak így lehet elérni, s hatékonyan megszólítani a potenciális fogyasztókat, ha ismerjük az igényeiket, elvárásaikat.

Miért fontos a PR?

Azért, mert az, hogy milyen kép alakul ki a köztudatban a cégről, nagymértékben hat a konverzióira. Az emberek szívesebben vásárolnak olyan vállalattól, amely szimpatikus számukra.

Ha egy cég nem foglalkozik a jó hírnevével és az imázsával, vagy negatív kép alakul ki róla, hiába kínál csúcsminőségű termékeket vagy szolgáltatásokat, nehezebben (vagy egyáltalán nem) tudja értékesíteni azokat.

Tehát, ha sikeres szeretnél lenni, mindenképpen szánj időt, pénzt és energiát arra, hogy a vállalatodról való közvélekedést tudatosan alakítsd!

PR-trendek napjainkban

Manapság a PR-tevékenység is elsősorban az online térben zajlik, hiszen itt van jelen a célközönség, itt lehet elérni a potenciális vásárlókat, akinek a véleményét befolyásolni szeretnéd.

Míg korábban a PR-szakemberek inkább a nyomtatott sajtóra fókuszáltak, a médiafogyasztási szokások megváltozásával a legfontosabb platform a közösségi média, az online magazinok, a blogok és a YouTube lettek.

A videókészítést is egyre inkább a PR és a marketing szolgálatába állítják a cégek, mivel ma ez a legnépszerűbb tartalomtípus, s erre van igény, kereslet.

Egy multimédiás kontent több érzékszervre, sőt az érzelmekre is hat, s vannak olyan videó típusok, amelyek kifejezetten jól alkalmazhatók PR-célok elérésére.

Az imázsvideó, a cégbemutató videó és a céges rendezvényvideó például egyaránt alkalmasak arra, hogy pozitív érzéseket, szimpátiát és lojalitást váltsanak ki a nézőkből, üzleti partnerekből vagy befektetőkből.

Ráadásul a videókat sokféle módon felhasználhatod – megoszthatod a Facebookon, feltöltheted a YouTube-ra, kiküldheted e-mailben, de akár egy online publikáció szövegébe is beépítheted.

Ha profi videókat szeretnél, vagy PR- és marketing feladataidat szívesen átadnád egy online marketing ügynökségnek, vedd fel a kapcsolatot a DLX MEDIA csapatával!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek