A Mező emléke

iho   ·   2015.10.18. 08:45
00kicsi

A buszgarázst a Kossuth Akadémia volt lovardájában, a VIII. kerületi Korányi Sándor utcában (innen a „Lógarázs” becenév is) 1958. november 7-én adták át, akkor még Tr5-ös és M5-ös MÁVAG buszok (összesen ötvennégy) tartoztak az állományába, amelyek a Nagyvárad térről induló 6-os és 35-ös, valamint a csepeli 38-as járatokon közlekedtek. Tíz évvel később a buszállomány 274-re növekedett, a telepet folyamatosan bővítették, húsz évvel később, 1978-ban már különböző karbantartó és tesztfeladatokat is el tudtak itt végezni.

(a képek forrása: VEKE archívum)

A 8-asra végződő évek mindig komolyabb változásokat jelentettek a garázs életében: 1988-ban már az első Ikarus 400-as sorozatú (415-ös) buszokat indította a garázs, de ide tartoztak a Várban közlekedő Ikarus–Volkswagen 521-esek és a két, mozgássérültek szállítására átalakított Ikarus 405-ös is. A forgalmi teljesítmények és az autóbuszállomány csökkenése miatt 1995-ben a garázs megszüntetéséről határozott a BKV, az akkor már csak 195 busznak otthont adó telepet két ütemben számolták fel. Az utolsó autóbuszok 1996. július 31-én hagyták el a Lógarázst.

A mellékelt videofelvételt Becsky András bocsátotta rendelkezésünkre, a kamera mögött Nagy Zsolt Levente állt; a garázsnak 1996. június 28-án még harminchárom üzemnapja volt hátra.

Az adatok forrása: Városi Közlekedés, 1996/5-ös szám.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.