A kalocsai vicinális jobban teljesít
A növényolajgyárba Foktőn 2012. június elsején érkezett meg az első tehervonat. A gyár kiszolgálását a kezdetek óta a DB Schenker Rail Hungária (névváltozása előtt LCH) magánvasút végzi. Az üzemen belüli tolatásokon kívül a Schenker továbbítja a tehervonatokat a Kiskőrös–Kalocsa vonalon BR 290-es mozdonyokkal.
A gyárban két mozdony, egy 290-es és egy Köf III-as tolatógép szolgál, egy másik 290-es pedig a tehervonatokat hordja és Kiskőrösön tolat. A Köf III-as igazi érdekesség Magyarországon. Bár a Gmeinder, Jung, Orenstein & Koppel és a Windhoff által kifejlesztett gépből 1959 és 1965 között 571-et építettek, itthon ez az egyetlen példány belőle. A 22 tonnás kismozdony eredetileg 177 kW teljesítményű.
A DB Schenker Rail Hungária tájékoztatása szerint a Köf III-as gép eredeti pályaszáma 333 042-0 volt. A mozdony 2013 októberében érkezett Magyarországra a DB Schenker Rail Romaniától, jelenleg a típusvizsgálati próbaüzeme tart. A foktői gyárban a mozdony gabonaszállító kocsikat állít be töltésre, a Schenker szerint nagyon jól bevált. A mozdony gépészeti része az eredeti maradt, 179 kW a teljesítménye. A gép külsejét és a vezetőállását viszont felújították, a feliratokat pedig az NKH követelményei szerint helyezték el.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!