A hét második felében egyeztethet Orbán és Tarlós
·
2011.10.03. 13:31
Az önkormányzati törvényt és a főváros közlekedését érintő kérdéseket tekint át egyebek mellett Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester a hét második felében.
Tarlós István közölte: várhatóan áttekintik a készülő önkormányzati törvény kérdéseit, valamint a BKV kérdését, „a legújabb felmerült problémát, hogy az összes vidéki város kapna fogyasztói árkiegészítést a díjmegállapításban, míg Budapestet valamilyen ismeretlen indoktól vezérelve nulla mértékben akarják figyelembe venni”.
A főpolgármester utóbbival kapcsolatban keddi sajtótájékoztatójára ígért részletes tájékoztatást.
A villamos- és trolibusztender kapcsán azt mondta: kíváncsian várja, hogy a Budapesti Önkormányzatok Szövetségének (BÖSZ) „mértékadói” mikor fognak ebben a kérdésben megnyilvánulni. Jelezte: hiányolja a támogató választ, „hiszen a budapesti gördülőállomány cseréje mindenki számára elsődleges fontosságú”.
Ismertetése szerint a fővárosban 35-40 éves járművek sokasága vesz részt a forgalomban.
Tarlós István a járműcserék kapcsán arra is kitért: „amikor azt hallom, hogy két dél-alföldi város közötti villamosvonalat ezzel szemben támogatnak, akkor utánagondolok, hogy az nagyjából 110 év alatt bonyolít majd akkora forgalmat, mint a budapesti gördülőállomány 1 hónap alatt”.
Tarlós István közölte: várhatóan áttekintik a készülő önkormányzati törvény kérdéseit, valamint a BKV kérdését, „a legújabb felmerült problémát, hogy az összes vidéki város kapna fogyasztói árkiegészítést a díjmegállapításban, míg Budapestet valamilyen ismeretlen indoktól vezérelve nulla mértékben akarják figyelembe venni”.
A főpolgármester utóbbival kapcsolatban keddi sajtótájékoztatójára ígért részletes tájékoztatást.
A villamos- és trolibusztender kapcsán azt mondta: kíváncsian várja, hogy a Budapesti Önkormányzatok Szövetségének (BÖSZ) „mértékadói” mikor fognak ebben a kérdésben megnyilvánulni. Jelezte: hiányolja a támogató választ, „hiszen a budapesti gördülőállomány cseréje mindenki számára elsődleges fontosságú”.
Ismertetése szerint a fővárosban 35-40 éves járművek sokasága vesz részt a forgalomban.
Tarlós István a járműcserék kapcsán arra is kitért: „amikor azt hallom, hogy két dél-alföldi város közötti villamosvonalat ezzel szemben támogatnak, akkor utánagondolok, hogy az nagyjából 110 év alatt bonyolít majd akkora forgalmat, mint a budapesti gördülőállomány 1 hónap alatt”.