Végállomás: Sátoraljaújhely
Sikeres terhelési próbát tartottak június közepén a 418 163-as mozdonnyal. Először Miskolc és Szerencs között előfogatolta az 5200 számú sebesvonatot, majd visszafelé az 5205-ösön mutatkozott, mindkét úton a 418 304-es társaságában.
Már hónapokkal ezelőtt elkészültek a 163-as mozdonyszekrényének rendbehozatalával, de a felújított motort ekkor még nem kötötték be, így húzódhatott ennyi ideig a B vizsgája. Külseje a vezetőállások klimatizálása ellenére ezredforduló előtti hangulatokat idéz: ebben az időben volt a miskolci Csörgők szexepilje a fekete-sárga csíkokkal sraffozott pályakotró. Később hanyatlani kezdett a mára már szinte teljesen kihalt beosztott mozdonyos rendszer, illetve a remotorizációs program ezt a telephelyet is érintette, így eltűntek ezek a díszített pályakotrók. Reneszánszuk nem a 163-assal kezdődött, mert felújítása óta a 175-ös is ebben a viseletben üzemel.
Várhatóan még az idén újabb 418-as próbájáról számolhatunk be, miskolci vonatkozásban. A debreceni flottát erősítő 418 145-ös B vizsgáját motorblokk-repedés miatt első nekifutásra leállították, sorsa azonban jóra fordult: kaptak hozzá alkatrészt, így folytathatják az újjáélesztését. Itt említenénk meg azt is, hogy az elmúlt hetekben több dunántúli, hagyományos 418-ast is visszavettek letétes státuszból, ami többek között a sorozat jelenlegi szükségességét is tükrözi.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!