Új Cessna-Mustang a láthatáron
Ha az amerikai gyártó bejelent egy új típust, az mindig komoly hullámokat vet, elsősorban az USA repülőtársadalmában, ahol arányaiban és mennyiségében is a legtöbb GA-gép és businessjet repül. A mostani hírnek az az érdekessége, hogy a nagy amerikai cég egy brazil vetélytárssal szemben volt kénytelen sok pénzért fejleszteni: a Cessna M2-nek az Embraer Phenom 100 típusú gépével kell megmérkőznie a piacokon.
A gép mintegy félmillió dollárral kerül többe, mint a dél-amerikai vetélytárs, ára tehát 4 millió 195 ezer dollár. Ezért viszont valamivel nagyobb hatótávolságot és sebességet ígér a tulajdonosainak.
Az M2 jól illeszkedik árban és teljesítményben a Cessna Mustang előző, kisebb jettípusa és a nagyobb Citation közé. Sőt a Citation-tulajdonosok közül is lesz, aki szívesen vált az M2-re, annak fejlettebb avionikája, fedélzeti berendezései kedvéért – mondja a gépről a Cessna elnök-vezérigazgatója, Scott Ernest.
Az M2 első pillantásra a négyszemélyes VLJ-k, Very Light Jetek, azaz a sugárhajtású gépek legalsó kategóriájába sorolható, azonban valójában két pilóta mögött hat utas fér el benne. 41 ezer láb magasságban 400 csomós utazósbességgel 1300 tengeri mérföldet repülhet, az erősebb változathoz tartozó Williams FJ–44 1AP–21 hajtóművek is magyarázzák a korábbi Mustanghoz képest javított teljesítményt.