Tovább tart az AirBaltic kálváriája
Nem fogadta el a bíróság azt a tervet, amelyet a csődeljárás keretében nyújtott be az AirBaltic kisebbségi részvényese, a Baltic Aviation Systems (BAS) a légitársaság további működésre – adja hírül az ATW Online.
Mint beszámoltunk róla, az AirBaltic és a lett kormány közti vita elmérgesedése az egyik fő oka annak, hogy a balti légitársaság komoly pénzügyi bajba került. A vállalat azzal vádolja a kormányt, hogy szándékosan halasztotta a szükséges tőkeemelést, de azt sem engedte, hogy a kisebbik főrészvényes ezt akár helyette is megtegye. Ehelyett a kormány a múlt heti nyilatkozatok szerint abban gondolkodik, hogyan lehetne eladni az egész légitársaságot.
A csődeljárás révén a vezérigazgató megpróbálta kizárni a lett kormányt a döntéshozatalból, olyan csődbiztos kineveztetésével, akinek az elképzeléseihez valamennyi partnernek alkalmazkodnia kell, beleértve a részvényeseket, a vállalatvezetést és az igazgatótanácsot. Ezt a próbálkozást hiúsította meg a mostani bírósági döntés.
A BAS, egyben a légitársaság vezetője szerint a cél nyilvánvalóan az, hogy az ő vállalata kikapcsolásával a kormány új nemzeti légitársaságot indítson be. „Így már érthető, miért nem sikerült az AirBaltic tőkeemeléséről hét hónapon keresztül sem megállapodni” – mondta a bírósági döntés után Bertolt Flick.
Sőt a BAS vezetője azzal vádolta meg a kormányt, hogy módszeresen és szisztematikusan aláásta az AirBaltic renoméját az új projekt beindítása érdekében, miközben a BAS hiába próbálta megtörni a kormány blokádját.