Tíz hibridmozdonyt vesz a HVLE a Stadlertől
A villamos és dízelüzemre egyaránt alkalmas gépeket a svájci gyártó spanyolországi, Stadler Rail Valencia üzemegysége építi meg a Havelländische Eisenbahn (HVLE) számára, mely a járműveket tehervonatok vontatására fogja használni. A Valenciához közeli Albuixechben található, korábban Vossloh España néven ismert létesítményből korábban a német Vossloh mozdonyai gördültek ki, a gyárat viszont 2015-ben felvásárolta a Stadler.
A Global Rail News arról ír, hogy az Eurodual-gépek tizenöt kilovolt 16,7 hertzes, valamint huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó áramú betáplálásról fognak tudni üzemelni, felsővezeték híján pedig dízelmotorjuk mozgatja őket. A HVLE új járműveinek finanszírozását a Deutsche Anlagen-Leasing (DAL) a Sparkassen-Finanzgruppén keresztül történő, eszközalapú lízingszerződéssel biztosítja. A napokban megkötött megállapodás a mozdonyok teljeskörű karbantartását is magában foglalja.
A vasúttársaság azért döntött a négy helyett hattengelyes mozdonyok mellett, mivel egyre növekszik a teherszerelvények hossza és így a tömege, ezért egyre inkább szükség lesz a nagyobb erőre és a nagyobb tapadásra. A HVLE-nél az elsőtől az utolsó méterig szükség van a dízelüzemre, azonban a cég számára fontos a villamos vontatás környezeti és gazdasági előnye is.
A Stadler a moduláris felépítésű Eurodual-mozdonycsaládot számos kivitelben kínálja: több nyomtávval, elektromos és/vagy dízelüzemmel, személyszállító vagy tehervonatok vontatására, és akár százhatvan kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességgel. A Stadler Rail Valencia a duálmozdonyok közül jelenleg a brit Direct Rail Services által rendelt négytengelyes Class 88-asokat építi – amelyeket a velimi próbapályán is megfuttattak –, valamint a hattengelyes verzió prototípusával végez különböző próbákat – számol be a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!