Tehervonat Adony-Duna-parton
Az adonyi iparvágány nem az ország legforgalmasabb iparvágánya, talán csak az arra járó vasutasok, elszánt vasútbarátok és a helyiek(meg a Google, persze...) tudják, merre vezet az Adony vasútállomást a Duna partján levő rakodóhellyel összekötő 2-3 kilométeres sínpár.
A terület mostani kinézete jelentősen eltér a tíz évvel ezelőttitől. 2006-ban adták át a gigantikus magtárházrendszert a Duna partján, a beruházáshoz kapcsolódóan a kikötőt is felújították. A korabeli közlemények szerint „a gyűjtő gabonatárház jól megközelíthető az M6-os és az M8-as autópályán, öt önálló ipari vágánya van, kikötője pedig huszonnégy uszály egyidejű partfal melletti kikötésére és nyolc uszály egyszerre történő ki- és berakodására nyújt lehetőséget”. A beruházással nem volt minden rendben, a működtető cégcsoporttal szemben a 2010-es években a Nemzeti Nyomozó Iroda hűtlen kezelés gyanújával vizsgálódott. Ennek is köszönhető, hogy a szállítók nem igazán haraptak rá Adonyra, vasúton csak szökőévente jön ide tehervonat.
De legalább jön. A magtárház felépülése előtt nagyon hosszú évekig a fű se nőtt az iparvágányon, illetve az pont nőtt, de semmi más nem történt. Hallani emlékeket réparakodásról a régi vezérektől, de a keresztező 6-os számú főúton akkor is nagyon furcsán néztek már a vonatra. Hiszen azelőtt sosem jött...
Most viszont jön, legalábbis néhány irányvonatpár már leközlekedett az ősszel. És nem kis kétkocsis tolatósról van szó, 20-30 gabonás kocsival döcög a Szergej a Duna partjára. Csak remélni tudjuk, hogy lesz még sok tehervonat és tovább élénkül a forgalom!
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!