Szabad(abb) a pálya, orosz–izraeli liberalizáció

iho   ·   2014.02.19. 17:00
cim3

Liberalizálják az orosz–izraeli kétoldalú légiközlekedési kapcsolatokat, eltörlik az eddigi korlátozásokat, vagyis bármely légitársaság bármilyen sűrűséggel repülhet menetrend szerint a két ország között – kivéve a Moszkva–Tel Aviv vonalon.

A két város között az új megállapodás szerint mindkét ország légitársaságai heti tizenöt járatot repülhetnek, és ezek nem kell, hogy feltétlenül mind az állami légitársaságok járatai legyenek.

Az új szabályozás azután léphetett életbe, hogy az orosz hatóságok mostanra teljesítették a két éve aláírt, és a légi közlekedés biztonságára vonatkozó kétoldalú megállapodást. Izrael ennek megfelelően saját képviselőit küldheti azokra a repülőterekre, ahonnan Izraelbe indulnak járatok.

Az Air Transport World arra emlékeztet, hogy a két ország között 2008-ban oldották fel a vízumkényszert. Azóta az Izraelbe látogató turisták száma 365 ezerről 603 ezerre nőtt.

Oroszország az elmúlt időszakban több más országgal is liberalizálta a kétoldalú légi kapcsolatokat, például Örményországgal és Kirgizisztánnal.

Magyarország és Oroszország között egyelőre nem módosították azt a légügyi egyezményt, amelynek értelmében még a felek külön megállapodásának kérdése, mely kijelölt légitársaságok milyen gyakorisággal repülhetnek a két ország között. Tavaly ősszel a magyar–orosz gazdasági vegyes bizottság ülésén már téma volt az egyezmény módosítása.

Mint ismeretes, tavaly a megkapott engedély birtokában magyar részről a meglévő Aeroflot-járatok mellett a Wizz Air nyithatott vonalat a két főváros között.

Ami az izraeli–magyar légikapcsolatokat illeti, az állami El Al mellett ugyancsak a Wizz repül Budapestről Tel Avivba. A járatnyitás korábban az oroszokéhoz hasonlóan kétoldalú megállapodás és hatósági kijelölés kérdése volt, azonban áprilisban életbe lép az Európai Unió és Izrael között a tavaly megkötött Open Sky megállapodás, amelynek értelmében az unió és Izrael között a légitársaságok kötöttségek és külön megállapodások, engedélyek nélkül indíthatnak járatokat.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.