Megújult egy csuklós Volvo

Ács Attila   ·   2014.03.30. 21:15
megujultvolvo_kicsi

Más helyen teljesen természetes, sőt régebben Budapesten is annak számított, hogy ha egy busz elért egy bizonyos futásteljesítményt, kort, vagy az állapota indokolttá tette, felújították. De változnak az idők: úgy tűnik, ez napjainkban annyira különleges eseménynek minősül, hogy a BKK külön fényképes galériával számolt be róla.

A kijelzők egyelőre maradtak az eredetiek, de a tervek szerint majd ezeket is kicserélik narancssárga ledesre<br>(fotó: BKK)

Mint arra bizonyára sokan emlékeznek, az első ötven Volvo 7700A 2004-ben érkezett a BKV-hoz, ezeket 2005-ben és 2006-ban további ötven-ötven példány követte. Mint minden valamirevaló európai típust az utóbbi egy-két évtizedben, ezeket is körülbelül 15 éves élettartamra tervezte a gyár, amit felújítás nélkül illene nekik teljesíteniük, a fővárosban azonban a vandálok, a rossz utak és a sajátkocsis rendszer hiánya elég erőteljesen hozzájárult ahhoz, hogy időnap előtt elhasználódjanak, ezért a felújítás mellett döntött a BKV.

Az ablakok feletti feketítést a Volvo hibrid buszairól másolta a BKK. Hova kell ragasztani a rendszámot? Természetesen a hátsó oldalablak fölé, ahol a legkeskenyebb a kék rész<br>(foró: BKK)

A választás az egyik elsőszériás gépre, az FJX-204-re esett. Természetesen nem menekült meg a busz az új, bilikék flottaszín elöl, viszont a látványhoz már hozzászokhatott a szemünk, hiszen a hasznát genfiek is ugyanezt az egyenruhát kapták, sőt a reptéri csuklósokat is átfújták nemrég, csak úgy. Lefóliázták az ablakokat, ami optikailag is jót tett a busznak, de ettől gyakorlatiasabb haszna is van, mégpedig, hogy elviekben valamennyivel kevesebb hő jut be az utastérbe – nyáron majd meglátjuk, hogy mennyire váltja be ez a megoldás a hozzá fűzött reményeket. Felmerült az ablakok nyitható részének nagyobbra cserélése is (mint az FKU-, FLR-szérián), de erre már sajnos nem futotta (biztos elment a pénz többi busz matricatengerbe burkolására és bilikékre fújására).

Felújították a busz motorját, sebességváltóját, hajtott tengelyét és a csuklószerkezetét is, sőt a klímán is tuningoltak egy kicsit, ami ezáltal nagyobb teljesítményű lett. A belső világítást ledesre cserélték (ez kellett, mint egy falat kenyér), ami így már esténként ridegfehér színben árasztja el az utasteret, de ha ez nem lenne elég, kéket is tud.

Új padlóburkolatot kapott a busz, amint az látszik, a leragasztás minőségén lehetne még javítani. Áthúzták az üléseket is, kár, hogy maradtak fapadosak<br>(fotó: BKK)

A világoskék szín rajongói általában azzal indokolják imádatuk tárgyát, hogy így sokkal vidámabb a busz, nem értjük viszont, hogy akkor miért kellett az eredeti világoskék üléshuzatokat sötétkékre cserélni; a fakó kapaszkodókkal így igaz nyomasztó, kriptahangulata lett az utastérnek. Sok panasz érte annakidején a „fapados” üléseket is, ám úgy tűnik, hogy ezek most sem lettek kényelmesebbek.

Látja? Nem látja? Na látja! - ez itten az új ledes világítás<br>(fotó: BKK)

A BKK tervei szerint idén további tíz Volvo újulhat meg ebben a stílusban.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek