Megújult egy csuklós Volvo
![megujultvolvo_kicsi](https://iho.hu/storage/13574/megujultvolvo_kicsi.jpg)
Más helyen teljesen természetes, sőt régebben Budapesten is annak számított, hogy ha egy busz elért egy bizonyos futásteljesítményt, kort, vagy az állapota indokolttá tette, felújították. De változnak az idők: úgy tűnik, ez napjainkban annyira különleges eseménynek minősül, hogy a BKK külön fényképes galériával számolt be róla.
Mint arra bizonyára sokan emlékeznek, az első ötven Volvo 7700A 2004-ben érkezett a BKV-hoz, ezeket 2005-ben és 2006-ban további ötven-ötven példány követte. Mint minden valamirevaló európai típust az utóbbi egy-két évtizedben, ezeket is körülbelül 15 éves élettartamra tervezte a gyár, amit felújítás nélkül illene nekik teljesíteniük, a fővárosban azonban a vandálok, a rossz utak és a sajátkocsis rendszer hiánya elég erőteljesen hozzájárult ahhoz, hogy időnap előtt elhasználódjanak, ezért a felújítás mellett döntött a BKV.
A választás az egyik elsőszériás gépre, az FJX-204-re esett. Természetesen nem menekült meg a busz az új, bilikék flottaszín elöl, viszont a látványhoz már hozzászokhatott a szemünk, hiszen a hasznát genfiek is ugyanezt az egyenruhát kapták, sőt a reptéri csuklósokat is átfújták nemrég, csak úgy. Lefóliázták az ablakokat, ami optikailag is jót tett a busznak, de ettől gyakorlatiasabb haszna is van, mégpedig, hogy elviekben valamennyivel kevesebb hő jut be az utastérbe – nyáron majd meglátjuk, hogy mennyire váltja be ez a megoldás a hozzá fűzött reményeket. Felmerült az ablakok nyitható részének nagyobbra cserélése is (mint az FKU-, FLR-szérián), de erre már sajnos nem futotta (biztos elment a pénz többi busz matricatengerbe burkolására és bilikékre fújására).
Felújították a busz motorját, sebességváltóját, hajtott tengelyét és a csuklószerkezetét is, sőt a klímán is tuningoltak egy kicsit, ami ezáltal nagyobb teljesítményű lett. A belső világítást ledesre cserélték (ez kellett, mint egy falat kenyér), ami így már esténként ridegfehér színben árasztja el az utasteret, de ha ez nem lenne elég, kéket is tud.
A világoskék szín rajongói általában azzal indokolják imádatuk tárgyát, hogy így sokkal vidámabb a busz, nem értjük viszont, hogy akkor miért kellett az eredeti világoskék üléshuzatokat sötétkékre cserélni; a fakó kapaszkodókkal így igaz nyomasztó, kriptahangulata lett az utastérnek. Sok panasz érte annakidején a „fapados” üléseket is, ám úgy tűnik, hogy ezek most sem lettek kényelmesebbek.
A BKK tervei szerint idén további tíz Volvo újulhat meg ebben a stílusban.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!