Májusban 25 új MAN busz áll forgalomba Budapesten

iho   ·   2015.04.28. 14:59
a02-IMG_9237__150428

A Budapesti Közlekedési Központ által lefolytatott buszüzemeltetési közbeszerzési eljárás eredményeként idén összesen 75 új, klimatizált, alacsonypadlós, a legkorszerűbb környezetbarát motorral felszerelt szóló MAN Lion’s City A21 autóbusszal bővül a fővárosi buszflotta – írja a BKK közleménye. Közülük 25 májustól több lépcsőben, május 1-jén, 8-án és 15-én áll forgalomba. Az új járművek a Fővárosi Közgyűlés határozata alapján Budapest déli városrészeiben közlekednek majd a VT-Arriva Kft. üzemeltetésében.

A VT-Arriva telepén sorakoztak fel a buszok<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

Az új autóbusz-üzemeltetési modell keretein belül forgalomba álló 75 szóló járműnek köszönhetően a BKK Zrt. autóbuszvonalain közlekedő állomány immár közel 65 százaléka alacsonypadlós lesz, amely nagy segítség a kerekesszékkel közlekedőknek, a babakocsisoknak, az idős utasoknak és a mozgásukban korlátozottaknak. A légkondicionált utastér a forró nyári hónapokban teszi majd komfortosabbá az utazást. A járművekkel végzett szolgáltatásra vonatkozó keretszerződés 8+2 évre szól. Az éves becsült érték évi 7 milliárd forint szolgáltatással együtt.

A kép szélein Szepesi Péter és Dósa Mátyás a VT-Arriva ügyvezető igazgatói​, középen pedig Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes

Az MAN Lion’s City A21 autóbuszokból több tízezer közlekedik különböző nagyvárosokban. Az új buszok az EURO 6 környezetvédelmi kategóriába tartoznak, vagyis fokozottan környezetkímélők. Az utasok kényelme érdekében a járművek jobb oldala az ajtó kinyitásakor kismértékben lesüllyeszthető, valamint kihajtható rámpával rendelkeznek, ezzel megkönnyítve a mozgásukban korlátozottak számára a közlekedést. A járműveket olyan biztonsági rendszerrel látták el, amely megakadályozza, hogy az utast vagy annak táskáját, kabátját odacsukja a záródó ajtó.

Elvitték a sajtót egy körre

A buszok minden oldalán látható lesz a járatszám, a hátsó kijelző pedig nagyméretű lesz, ami segítséget jelent a rosszul látóknak. Belül modern, nagy felbontású TFT monitorok segítik az utastájékoztatást. A végállomáson várakozó járművek ajtaja automatikusan visszacsukódik, ha nincs le- vagy felszálló utas. Az autóbusz ezért télen nem hűl ki, nyáron pedig nem melegszik fel. A buszokban biztonsági kamerarendszer működik, amely a teljes utastérre való rálátással rendelkezik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek