M64, a muszájmozdonypár

A termelés az ünnepi időszakban sem állt le a dunaföldvári bioetanol-gyárban, a két ünnep közt is jártak a tartályvonatok.
A dunaföldvári gyárban 2012 áprilisában kezdték meg az etanolgyártást a hazai kukoricából. Az üzem vasúti töltőállomásán szinte minden nap van mozgás, vonatonként tizennyolc tartálykocsiban szállítják el zömében Németországba a bioetanolt. A tartályvonatokat a CER magán-vasúttársaság közlekedteti, a MÁV-Trakció gépei húzzák azokat.
A tartálykocsik mozgatását az iparvágányon a MÁV-REC Kft. végzi. Kezdetben a 439 002-es Dácsiát használták, aztán két Gokartra cserélték a román gépet. Jelenleg a 329 002-es és a 329 003-as kisdízel tartózkodik Dunaföldváron, és bár hosszú ideje csak a 002-est használják, mivel nincs külön tárolóvágány, a két gép mindig együtt mozog.
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!