Kővonat Lakitelekre: élet a 145-ös vonalon
Kicsit följebb leállították az M4-es építését Szolnoknál, az M44-esnél viszont úgy tűnik megfelelő a kivitelező (Duna Aszfalt)...
A 2015. január 20-i Magyar Közlönyben megjelent információk szerint a kormány 2020-ig 750 milliárd forintot költ hazai forrásból kiemelt közúti beruházásokra, amelyeket 2020. december 31-éig be kell fejezni. Ezen beruházások között szerepel az M44-es gyorsforgalmi út megépítése Kecskemét–Nagykőrös–Békéscsaba között. (Wikipedia)
És ezt komolyan is gondolták, nagy mennyiségben érkezik a zúzott kő Bicskéről Lakitelekre, ahol depó és aszfaltkeverő üzem is működik a város melletti pusztában. A kővonatokat Bicskétől Szolnokig a Train Hungary az Asea mozdonyai egyikével továbbítja, Szolnoktól Lakitelekre a 145-ös vonalon pedig a Kárpát Vasút szolgáltatását veszi igénybe. Járt már a vonatok élén kárpátos Bobó, Bobó Kft-s Bobó és újabban az AWT-től bérelt Kocúr is. A tehervonat a késő délutáni órákban indul el Szolnok-rendezőből és estére meg is érkezik Lakitelekre – a tempója nem nagyon lépi túl a 30 kilométeres óránkénti sebességet.
Az este fél 9-es lakiteleki (fél)pók után szabad a pálya, a Kocúr körüljárás után visszaindul Szolnok felé, csak előbb még a nyílt pályán létesített rakodóhelyen kirakják a zúzott követ. A munka végeztével hajnalban tér vissza az üres vonat Szolnokra.
Nézzék meg videónkat is! Igazi vicihangulat, amíg ideér a vonat, hallgassák a tücsköket, a madárcsicsergést és a békésen szántogató traktort...
A 145-ös vonal Lakitelek és Szolnok közti szakaszán egyébként nincs semmiféle teherforgalom, nemúgy az alsó részen. Kiskunfélegyházáról heti 3 alkalommal érkezik kiszolgáló tehervonat Lakitelekre, ritkán üres kocsikat is hoz farakodáshoz, de leginkább gázos tartályokat szállítanak a lakiteleki Tisza-parton működő Thermofarm üzembe.
További érdekesség, hogy a Lakitelken egymást keresztező 145-ös és 146-os (Kunszentmárton–Kecskemét) vonalakon a személyvonatok nem a vonalak számozása szerinti viszonylatokban közlekednek, hanem van egy erősebb Szolnok–Kecskemét járat és egy ritkábban járó (Szentes–)Kunszentmárton–Lakitelek–Kiskunfélegyháza irány. A személyvonatokat Uzsgyikkal és Bézékkel adják ki.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!