Kínai lesz az új kínai utaszállító első használója
A kínai ICBC lízingcég lesz a kínai Comac C-919-es, az Airbus és a Boeing keskenytörzsű típusaival rivalizáló kínai típus kibocsátó légitársasága. Hogy ez pontosan melyik légitársaságot jelenti a lízingvállalkozás ügyfelei közül, azt még nem tudni, az viszont biztos, hogy az ICBC 45 gépre adott fel rendelést - adja hírül a Flightglobal.
Ez eddig a legnagyobb egyedi vásárlás a típusból, amelyből eddig 145 példányt rendeltek, szinte kizárólag kínai társaságok és lízing-vállalatok, például az Air China, a Hainan, a China Eastern és a China Southern.
Ugyancsak érdeklődéssel tekint a fejlesztés elé a Ryanair, amelynek igazgatója a nyáron arra írt alá szerződést a kínaiakkal, hogy fejlesszenek olyan hosszabb törzsű, 200 személynél nagyobb befogadó képességű változatot is a 919-esből, amelynek a programjába az ír fapados óriáscég is besegítene, és amely a kínai illetve kelet-ázsiai térségben megdönthetné az európai és amerikai gyártók egyeduralmát.
A Comac C-919 első repülését 2014-re tervezik. Sanghajban szerelik össze, hagyományos felépítésű, szárny alatti kéthajtóműves repülőgép lesz, az A320-ashoz hasonló méretekkel, egy standard és eegy nagyobb hatótávolságú variánssal. Egyelőre a Boeing MAX-sorozatra készülő CFM Leap-X1C az egyedüli hajtómű, amivel számol a kínai gyártó. Ugyancsak nyugati beszállítók integrálják a géphez az alrendszerek többségét, a teljes avionikát.