Kiképzőgépből támadó: a koreai FA–50
A Korea Aerospace Industries gyártotta T–50 Golden Eagle szuperszonikus kiképző és gyakorló repülőgép továbbfejlesztett változata már kifejezetten harcias, hiszen vadász- és könnyű támadófeladatokra szánják. Az első FA–50-est a tervek szerint 2013 augusztusában veheti majd át a dél-koreai légierő. Az első, 60 gépes megrendelést pedig 2016-ig teljesíti a KAI.
Az FA–50-essel a dél-koreaiak a kiöregedett Cessna A–37 Dragonfly és a Northrop F–5E/F Tiger II-es könnyű támadó repülőgépeke váltja fel. Optimista helyi vélemények szerint az FA–50 képességei és teljesítménye összevethetőek a licencgyártású KF–16C/D Falconokkal is.
A DAPA egyben azt is bejelentette, hogy 2012 októberében születik majd döntés a 60 darab ötödik generációs vadászbombázó repülőgépről szóló F-X tenderének harmadik fordulóját illetően. Az első két fordulót a Boeing nyerte meg, 40 illetve 21 F–15K Slam Eagle vadászbombázót leszállítva.
A tenderre szóló ajánlatkéréseket januárban küldik meg a gyártóknak, akik júniusig nyújthatják be pályázataikat. A program tervezett költségvetése 7,46 milliárd dollár. A verseny négy típusra szűkült le, így a megrendelésért a Boeing F–15SE Silent Eagle, a Lockheed Martin F–35 Lightning II, az Eurofighter Typhoon és az orosz T–50 PAK-FA pályázhat. Egyelőre az még nem tisztázott, hogy a fegyverek törzsön belüli, belső szekrényben történő elhelyezése alapkövetelmény lesz-e. Ha igen, akkor az az Eurofighter kisesését jelenti.
A gépek teljesítménye és vételára mellett hangsúlyos szempont lesz a technológiai transzfer mértéke is, hiszen Dél-Korea számára fontos saját repülőiparának fejlesztése.