Kelenföldön mindenki szív
A Déli pályaudvar hétvégi elesése jócskán felkavarta a dunántúli vonatközlekedést, legfőképp a fővárosi elővárosi vonalakon. A menetrend módosításáról ebben a cikkben részletesen írtunk. A vonatok többsége Kelenföldön fordul, néhányuk pedig a Keletiben. A százhalombattai és martonvásári betétek nagy részét lemondták, sajnos ez inkább tűnik a MÁV szempontjából kényelmi intézkedésnek, mintsem utolsó lehetőségnek. Bár Kelenföld kapacitása nem olyan nagy, mint a Délié, a peronos vágányok számát tekintve biztosan nem. Fel van viszont újítva, nem lassítják 20-as váltók és egyéb, a Déliben tapasztalható szűk keresztmetszetek a vonatokat. A személyzeti és a szerelvényfordulók alaposabb megváltoztatásával talán beférne a csúcsidőben is sokkal több vonat. Az utasok mindenesetre most pont ott szívnak, ahol a közelmúltban értékelhető fejlesztéseket hajtottak végre mind a pálya, mind a szerelvények terén.
A Kelenföldön végállomásozó Flirt motorvonatokkal kapcsolatban az egyik legnagyobb probléma az volt, hogy a Délivel ellentétben Kelenföldön nem volt megoldva a vákuumrendszerű toalett leeresztése és a vízzel való feltöltés sem. A motorvonatokon üzemelő egyetlen mellékhelyiség kiesése roppant kellemetlen tud lenni, főleg ha a vonat csak egy egységből áll, vagy a többin sem működik a wc. A probléma egyébként már korábban, a Szabadbattyánban a fehérvári állomásfelújítás miatt forduló szerelvényeknél is előjött.
A megoldás keddre született meg, a legszélső még meglevő vágányt betonelemekkel összekötötték az irányítótorony felőli szervizúttal, így a mobil szippantójárgány már ráfarolhat a motorvonatokra. A vízutánpótlást is megoldották, hiszen a wc-szippantó szolgálati helyet vízvételezési lehetőség (csatornafedő) mellé telepítették, így már csak néhány hosszabb csőre volt szükség.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!