Irányvonat az Újpesti Erőműből

Vörös Attila   ·   2014.06.01. 18:45
400__IMG_5350__140529_Angyalfold__M44426_M62305

Májusban már több irányvonat is elindult az Újpesti Erőműből Százhalombattára. Az irányvonatok érdekessége, hogy az erőmű iparvágányán ritkán van forgalom, ilyen hosszú vonatokat pedig régóta nem láthattunk. A rakott szerelvény tömege miatt a Bobó ereje nem is elég, Csörgőt vagy Szergejt küldenek a vonatért Angyalföldre. Az iparvágányról a csomóponti kiszolgáló tehervonat Bobója két részletben húzza be a tartálykocsikat Angyalföldre.

A 305-ös Szergej a Marcheggi-hídon tart Angyalföldről Ferencváros felé, alatta épp egy váci személy Hernyója. Vegyük észre, ahogy a két vezér köszönti egymást!<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Vörös Attila)

Az üres vonatokat a dízeles részen remot Bobóval továbbítják, a kocsicserét is 448-assal hajtják végre. Az erőmű iparvágánya Budapest-Angyalföld állomásról indul ki észak felé. A vágány felénél ágazik ki a Sanofi gyógyszergyár (régi Chinoin) iparvágánya, amelyen rendszeres, bár elég gyér a forgalom, heti néhány tartálykocsi.

A Bobó a még darabokban levő irányvonatot rakja össze, és az üzem legboldogabb táblája is látszik!

Az Újpesti Erőmű gázüzemű, a gáz magasnyomású csővezetéken érkezik, de volt már példa vasúti tüzelőolaj-szállításra is, utoljára a 2009–10-es orosz–ukrán-olajviták miatt. Az erőmű többnyire csak télen működik teljes kapacitáson, mivel a keletkező hőt a távfűtésben hasznosítják. A budapesti erőművek (Kelenföldi, Kispesti és Újpesti Erőmű) az ország energiatermelésének csupán csekély hányadát adják, főleg a helyi energiaigényt elégítik ki. A tartálykocsikon szereplő kódok szerint a vagonok fűtőolajjal vannak föltöltve.

Kocsicsere az erőmű iparvágányán. A művelet a Berlini út forgalmát jelentősen megakasztja

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek