Germanwings baleset: a másodpilóta elpróbálta...

iho   ·   2015.05.07. 09:21
cim2a

A francia légibaleset-vizsgáló szervezet előzetes jelentése szerint a Barcelona–Düsseldorf útvonalon katasztrófát szenvedett Airbus A320-as másodpilótája már az előző Düsseldorf–Barcelona szakaszon is próbálgatta, hogyan vezeti földnek majd a gépet.

Magának a katasztrófának a leírása sok új elemet nem tartalmaz ahhoz képest, amit eddig lehetett tudni: a másodpilóta a minimálisan beállítható száz lábas, körülbelül harminc méteres magasságra tekerte a robotpilótát, illetve gyorsította is a gépet, miközben nem reagált a légiforgalmi irányítók többszöri hívására, akik tudni akarták a magasságvesztés okát, és nem reagált a kapitány próbálkozására sem, hogy az bejusson a pilótafülkébe.

Az igazán új elem, hogy a másodpilóta az odavezető szakaszon is már „eljátszotta” a későbbi végzetes forgatókönyvet, mert amikor az irányítás utasítására meghatározott magasságot állított be a robotpilótán, először néhány másodpercre száz láb magasságot kapcsolt, vagyis a minimálisan beállítható magasságot, de utána gyorsan visszatekerte az irányítás által adott értékre, ezért a gép mozgásán sem volt érzékelhető, hogy mi történt. A jelentés szerint ez megint csak az alatt a néhány perc alatt történt, méghozzá többször is, amikor a gép kapitánya nem volt bent a pilótafülkében.

A BEA igazgatója, Rémi Jouty ezt úgy foglalta össze, hogy az odavezető szakaszon történtek egyfajta felkészülésnek foghatók fel arra a tevékenység-sorozatra, amelynek következtében a következő szakaszon a gép másodpilótája a járatot a pusztulásba vitte. Vagyis ami az előző szakaszon történt, egyértelműen igazolja, hogy a Germanwings utasszállítóját a másodpilóta szándékosan vezette neki március 24-én a Francia-Alpok hegyláncának.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Fénytörés Miskolcon

iho.hu   ·   2024.12.16. 18:10

Sajátos megvilágításba helyezi BAZ vármegye székhelyének közúti helyzetét a tény, hogy öt napon másodszor hajtott gépjármű a fényvillamos, a 202-es ČKD Tatra KT8D5-ös elé.