Elkészült a kínai szuperbusz
Busznak hívják, ám kötöttpályán közlekedik, mégis Land Airbus a fantázianeve. Egyelőre csak körülírni tudjuk, miféle is ez a most elkészült jármű, amitől a közösségi közlekedés forradalmát várják Kínában. A május végén lábra kapott hírek után elkészült végre az első prototípus, amely az első tesztútját Hopej tartomány Csinghuantao nevű városában tette meg először.
A huszonkét méter hosszú, 7,8 méter széles jármű egy kétsávos út két szélén lefektetett síneken gurul, így manőverezésre nincs is szükség, a 4,8 méteres teljes magasságú busz alatt 2,1 méter magas hely van, azaz a személygépkocsik könnyen átférnek. A rajzasztalon szereplő szuperbusz ugyan lényegesen nagyobb, a megépült prototípus 1400 helyett mindössze 300 utas szállítására alkalmas – írja a HVG.
Jó hazai földhözragadtsággal pár kifogást azért emelnénk:
- ha már kötöttpálya, valóban olcsóbb, mint mondjuk villamost építeni?
- Kétsávos út, de mi van akkor, ha szélesítik, hogyan építik át a nyomvonalat?
- A közúti forgalomban nem csupán személyautók vesznek részt, a városi áruszállításban elterjedt kisteherautók azonban nem férnek el alatta – míg a villamossínek mellett, magasságkorlátozás nélkül igen.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!