Elindultak (volna) a Flirtök a 2-esen
Megkérdeztük a Magyar Telekomot is a helyzetről. A késő délután megkapott válaszaik alapján kedd hajnalban akár már el is indulhat az első Flirt a 2-es vonalon!
A Magyar Telekom Kommunikációs Igazgatósága ezeket írta a kérdéseinkre:
A közérdekű hírközlési hálózatokat ill. szolgáltatásokat (így a Magyar Telekom szolgáltatását) érintő infrastrukturális fejlesztések esetén a vonatkozó jogszabályok alapján a hírközlési szolgáltató előzetes hozzájárulása (is) szükséges. A jogszabály szerint a hírközlési hálózat környezetében új nyomvonalas építményeket (így pl. vasúti erősáramú vezetéket) elhelyezni kizárólag úgy lehet, hogy az a hírközlési hálózat ill. szolgáltatás üzembiztonságát ne veszélyeztesse. Az ún. „közműegyeztetés” folyamatára a vonatkozó jogszabályok egyértelmű szabályokat, határidőket írnak elő, és a szolgáltatók, hálózattulajdonosok kölcsönös együttműködését is megkövetelik.
A Magyar Telekom a projekt felé korábban jelezte azokat a – jogszabályoknak megfelelő, a szolgáltatások üzembiztonságát garantáló – műszaki feltételeket, amelyek teljesülése esetén az új fejlesztéshez való hozzájárulását kész megadni.
A konkrét esetben a megvalósuló villamos vasút erősáramú felsővezetékrendszere elektromágneses kölcsönhatás következtében érintheti a Telekom vezetékes szolgáltatásait, időleges vagy folyamatos zavart okozva a telefon-, internet- és tv szolgáltatásban. Ezért már évekkel ezelőtt tájékoztattuk a megfelelő szerveket a hozzájárulásunk részleteiről, feltételeiről annak érdekében, hogy a vasútvonal közvetlen közelében, jellemzően légvezetéken megvalósuló vezetékes szolgáltatásainkat a beruházás megvalósulása után is zavartalanul biztosíthassuk ügyfeleinknek.
Álláspontunk szerint a fentiek tükrében a Magyar Telekomot semmilyen felelősség nem terheli a felmerülő esetleges késedelemért. Ennek ellenére - az érintett vasútvonalon közlekedők érdekeit szem előtt tartva - a mai napon soron kívül ideiglenes hozzájárulásunkat adtuk a Rákosrendező-Piliscsaba vonalszakasz felsővezeték feszültség alá helyezéséhez, a végleges hozzájárulás műszaki feltételeinek ismételt megjelölésével.
Korábban írtuk:
A Start megerősítette, hogy nem rajtuk múlt, a vasúttársaság felkészült a 2110/2117-es vonatpár Flirt motorvonattal való kiadására.
Időközben beszivárgott információk alapján mégsem a Start szerelvénykiadási gyakorlata a ludas a hajnali fiaskóban, hanem egy, a vonal átépítése kapcsán közműkiváltással érintett közműszolgáltató nem adta meg a hozzájárulását a villamos vontatás felvételére. Hogy az milyen közműszolgáltatót és milyen módon zavarhat, ha az eddig a feszültség alatt lévő felsővezeték alatt haladó dízel-motorvonatok helyett villamos motorvonatok jelennek meg a pályán, még nem derült ki. Ettől persze a kínzó kérdés még megmarad, hogy egy több éves átépítésbe miért nem fért bele a közműszolgáltatók beleegyezésének kikérése, határidőre.
Ma reggel írtuk:
„A sok éve tartó felújítás és villamosítás után december 11-étől Budapest és Piliscsaba között reggelenként napi egy pár Flirt közlekedik. Miután a teljes vonalon lecserélték a régi, orosz gyártmányú biztosítóberendezéseket, és befejezik a villamosítást, várhatóan tavasztól a 2-es vonalán további Flirtöket állítanak forgalomba” – írtuk a menetrendváltás kapcsán összefoglaló cikkünkben.
Hajnalban fotóriporter kollégánk kiment az első vonathoz, ezt látta: az erős reflektor mögé próbál elbújni a 418 140-es Csörgő szerelvényével, amit az első menetrend szerinti flirtös vonatra állított össze a MÁV-Start. A vonat tizenhét perces késéssel indult a Nyugatiból.
Eközben a Keletiből minden bizonnyal ma is pontosan elindult Egerbe az a Flirtből kiállított gyorsvonat, amely a korszerű motorvonat számos, elővárosi forgalomhoz méretezett ajtaját és beszállóelőterét utaztatja meg Budapest és a hevesi megyeszékhely között, többek között Aszódon és Kál-Kápolnán is elősegítve a gyors és zökkenőmentes utascserét. A MÁV-Start már többször nyilatkozott róla, hogy szeretné, ha az új vonatok jelentette kényelmet nemcsak a budapesti elővárosban ismernék meg, hanem az ország más tájain is.
A törekvést úgy tűnik, siker koronázza, ennek egyik sugara a mai szürke reggelben is megcsillant a 2-es vonal vágányain.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!