Duplacsuklós buszt tesztel a BKV
Habár az Index cikke már a metrópótlás utasigényeinek kielégítésére tartja alkalmasnak leginkább, erre – valljuk be – vajmi kevés az esély. A BKV ugyanis csak tesztelésre kapta meg a megszokott csuklósoknál jó hét méterrel hosszabb, kényelmesen 160 utas elszállítására alkalmas, négyajtós autóbuszt, amely a próbafutások alatt utast sem szállít.
A Van Hool az AGG 300-as sorozat első két prototípusát a kilencvenes években építette, az első megrendelések a hollandiai Utrecht városából érkeztek 2002-ben, tizenöt, majd egy évvel később további tizenkét buszra. A huszonöt méter hosszú, a megrendelő igényei szerint négy- vagy ötajtós változatban szállított, végig alacsonypadlós buszok lelke egy 265 kilowattos DAF-motor.
Nem ez az első eset, hogy duplacsuklós buszokkal próbálják enyhíteni a budapesti járatok zsúfoltságát: 1988-ban az Ikarus is készített egyetlen prototípust 293-as sorozatszámmal, amely a fővároson kívül Pécsett is közlekedett, a buszvezetők azonban nem szerették nehézkessége miatt. A járművet végül Iránnak adták el. 2007-ben a Volvo duplacsuklósa járt egy ideig a fővárosban, akkor is a metró (a 2-es vonal épp zajló felújítása miatti) pótlását rebesgették, mint lehetséges bevetési területét, ám vásárlás nem történt.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!