Dunaparti csörgés
Idén nyáron kampányszerűen érkezett több mint tíz vonatnyi szén Tokodra Eperjeske-Átrakóból. A szerelvények az egyébként is élénk teherforgalmú Almásfűzitő–Esztergom vasútvonalon jutottak el a célállomásra, a vonalon szokatlan szergejes trakcióval. A Rail Cargo Hungaria tehervonatait egyébként száz százalékban remot Dácsiákkal húzták, a hosszú és nehéz szénvonatokra azonban kellett a nagyobb kraft.
Több hónap kihagyás után december közepén újabb szénszállítmány indult el a záhonyi átrakóból Tokod felé, és a korábbi gyakorlattal szemben most Csörgőt osztottak a feladatra. M41-est tehervonattal utoljára 2010-ben láthattunk erre, de az is egyszeri alkalom volt. A fénykorban persze Csörgőből is több volt a környéken, a személyvonatok mellett egy időben a napi két pár Lábatlan–Óbuda viszonylatú cementvonatot szinkron Csörgővel húzták.
Most ezt az egy gépet is nehéz volt összekukázni, a 140-es és a 149-es után a 185-öst sikerült egyáltalán beindítani Komáromban három nap alatt. A 185-ös Csörgő hétfőről keddre virradóra már fordult egyet Esztergomban, egy 590 méteres Suzuki-vonatot kellett továbbítania. Az ilyen hosszú tehervonatot sem szívesen osztják M47-esre, de ritkán is jár a környéken ilyen méretű szerelvény. Legutóbb a 165-ös Szergejjel vitték a hasonló hosszú, rakott Suzuki-vonatot.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!